دوره 19، شماره 73 - ( 7-1398 )                   جلد 19 شماره 73 صفحات 189-220 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

shariatbagheri M. Relationship between emotional self-regulation and responsibility with social relationships of students. Social Welfare. 2019; 19 (73) :189-220
URL: http://refahj.uswr.ac.ir/article-1-3269-fa.html
شریعت باقری محمدمهدی. رابطه خودتنظیمی هیجانی و مسئولیت‌پذیری با روابط اجتماعی دانش آموزان. رفاه اجتماعی. 1398; 19 (73) :189-220

URL: http://refahj.uswr.ac.ir/article-1-3269-fa.html


چکیده:   (1 مشاهده)
این­پژوهش با هدف شناسایی رابطه بین خودتنظیمی­هیجانی و­مسئولیت­پذیری با روابط اجتماعی دانش­آموزان ششم ابتدایی منطقه 19­شهر تهران انجام شد. جهت رسیدن به این پژوهش از دانش آموزان ابتدایی پایه ششم که درسال تحصیلی97-1396 بالغ بر2250 نفر بودند، نمونه­ای به تعداد327 نفر بر اساس جدول مورگان ­و به شیوه نمونه­گیری خوشه­ای مرحله­ای انتخاب شد. پرسشنامه های روابط اجتماعی حقیقیان(1392) ، پرسشنامه خودتنظیمی هیجانی هافمن و کاشدن(2010) و پرسشنامه مسئوولیت­پذیری نعمتی(1380) درگروه نمونه اجرا گردید. سپس داده­ها جمع­آوری و با روش­های آماری تحلیل رگرسیون چند­متغیره و ضریب همبستگی بررسی و تحلیل شدند. نتایج حاصل از بررسی فرضیه­ها نشان داد بین خودتنظیمی هیجانی و روابط اجتماعی در دانش آموزان رابطه معنی­داری وجود دارد. از بین مولفه­های خودتنظیمی هیجانی در پیش­بینی روابط اجتماعی دانش آموزان بیشترین سهم را ، مولفه "تحمل" داشته است. از طرفی نتایج نشان داد بین مسئولیت پذیری و روابط اجتماعی نیز رابطه مثبت و معنی­داری وجود داشته است.
متن کامل [DOCX 231 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل | موضوع مقاله: سرمایه اجتماعی
دریافت: ۱۳۹۷/۸/۲۱ | پذیرش: ۱۳۹۸/۷/۷ | انتشار: ۱۳۹۸/۷/۲۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه رفاه اجتماعی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Social Welfare Quarterly

Designed & Developed by : Yektaweb