آرشیو توانبخشی، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۴۳-۴۹

عنوان فارسی آموزش یکپارچگی شنیداری
چکیده فارسی مقاله آموزش یکپارچگی شنیداری نوعی آموزش تقویت شنوایی است که درمان برخی اختلالات ورودی حسی نظیر اتیسم، اختلال بیش فعالی نقص توجهی (ADHD)، ناتوانی در خواندن، بیش فعالی، ناتوانی های یادگیری (LDS)، نقایص زبانی، اختلالات رشد فراگیر (PDD)، اختلالات پردازش شنوایی مرکزی (CAPD)، اختلال نقص توجهی (ADD)، افسردگی و حساسیت بیش از حد به صدا، کاربرد دارد. این روش درمانی چند سالی است که در ایالات متحده رواج یافته و از زمان انتشار کتاب (1991) The Sound of Miracle توسط خانم Annabel Stehli مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. در این کتاب Stehli، تجارب مربوط به قبل و پس از استفاده از AIT را برای دختر چهار ساله‌اش که مبتلا به اوتیسم تشخیص داده شده بود، شرح داده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Review: Auditory Integration Training
چکیده انگلیسی مقاله Auditory integration training (AIT) is a hearing enhancement training process for sensory input anomalies found in individuals with autism, attention deficit hyperactive disorder, dyslexia, hyperactivity, learning disability, language impairments, pervasive developmental disorder, central auditory processing disorder, attention deficit disorder, depression, and hyper acute hearing. AIT, recently introduced in the United States, and has received much notice of late following the release of the sound of a miracle, by Annabel Stehli. In her book, Mrs. Stehli describes before and after auditory integration training experiences with her daughter, who was diagnosed at age four as having autism.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهرا جعفری | zahra ja amp apos fari
state welfare organization, tehran, iran.
سازمان بهزیستی، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: سازمان بهزیستی ایران


نشانی اینترنتی http://rehabilitationj.uswr.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-289-7&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده شنوایی سنجی
نوع مقاله منتشر شده مروری
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات