|
آرشیو توانبخشی، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۴-۲۱
|
|
|
عنوان فارسی |
سنجش میزان رضایت خدمت گیرندگان مجتمع های توانبخشی روزانه شهر تهران با دیدگاه مشتری گرایی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف: پژوهش حاضر در راستای دیدگاه مشتریگرایی به اجرا درآمده است و هدف آن سنجش میزان رضایت خدمتگیرندگان 12 مجتمع توانبخشی روزانه شهر تهران به منظور بهبود فرآیندهای ارائه خدمات بر اساس نظر خدمتگیرندگان است که در نهایت، میتواند زمینه مناسبی برای دخالت دادن آنان در فرآیند ارائه خدمات فراهم کند. روش بررسی: جامعه نمونه، 133 نفر از خدمت گیرندگان بودند که با روش نمونهگیری تصادفی با طبقهبندی انتخاب شدند. چون قبلا مطالعهای در این زمینه انجام نگرفته بود، یک پرسشنامه نگرشسنج با مقیاس 5 درجه لیکرت شامل 92 سوال و یک سوال باز پاسخ، تهیه و در یک بررسی مقدماتی، میانگین نمره رضایت (3/71) و انحراف واریانس آن (0/297) تعیین شد. ضمنا پس از حذف سوالهای فاقد همبستگی، تعداد آنها به 68 سوال کاهش یافت. یافتهها: تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از نرمافزارهای Excell/ win SPss 7.5 win، میزان بالای رضایت را در بسیاری حوزهها نشان داد، اما، موارد عدم رضایت، یا نقص را نیز مشخص کرد. نتیجهگیری: متغیرهای سن، جنس و تحصیلات تاثیر تعیینکنندهای بر سطوح رضایت نداشتند. سوال باز نیز تعدادی از حوزههای عدم رضایت را مشخص کرد و خدمتگیرندگان، پیشنهادهایی برای اصلاح و بهبود فرآیندها ارائه دادند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
رضایت، خدمتگیرنده، مشتری، مجتمع توانبخشی روزانه |
|
عنوان انگلیسی |
Satisfaction Assessment of Service Receivers of Daily Rehabilitation Institutions in Tehran Based on the Consumerism Aproach |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Objective: This research was conducted in line with Consumerism viewpoint and its objective is to assess the satisfaction level of service receivers in 12 daily rehabilitation Institutions of Tehran in order to improve service supply processes based on the service receivers viewpoints, which can ultimately provide suitable backgrounds for incorporating them into the service supply process. Materials & Methods: The sample society consists of 133 people of the service receivers who were selected through ranked random sampling. Because no studies of this field had been made previously, a viewpoint assessing Questionnaire was drawn up on a scale of 5 Likert degrees containing 92 questions and one repeatedly answered question, and its average of satisfaction mark (3.71) and variance deviation (0.297) was determined. Results: By the way after the question lacking correlation had been omitted, the number of question decreased to 68. Analyses made by use of SPSS 7.5 Win and Excel Win software not only presented a high level of satisfaction in many fields, but also distinguished cases of dissatisfaction. Conclusion: The age, sex and level of education were not suggestive and impact on the level of satisfaction. By the way, the service receivers made suggestion on the modification and Improvement of the processes. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
فریده همتی | farideh hemmati department of social work, university of welfare and rehabilitation sciences, tehran, iran. گروه مددکاری اجتماعی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تهران، ایران. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (University of social welfare and rehabilitation sciences)
حسین کاکویی | hossein kakouei
حبیب آقابخشی | habib agha bakhshi
اکبر بیگلریان | akbar biglarian
|
|
نشانی اینترنتی |
http://rehabilitationj.uswr.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-269&slc_lang=fa&sid=en |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|