دانش پیشگیری و مدیریت بحران، جلد ۱۰، شماره ۳، صفحات ۲۱۹-۲۲۶

عنوان فارسی شناسایی سبک‌های تصمیم‌گیری مشتریان ماسک براساس مدل اسپرولز و کندال
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: در این پژوهش هدف، شناسایی سبک‌های تصمیم‌گیری مشتریان ماسک براساس سبک­های مطرح شده ازسوی اسپرولز و کندال است. سوالی که در این پژوهش مطرح می‌شود این است که سبک‌های تصمیم‌گیری مشتریان ماسک در شرایط بیماری کرونا چگونه است؟ روش: این پژوهش به لحاظ ماهیت از نوع کاربردی و از لحاظ اجرا، توصیفی و پیمایشی به شمار می‌آید. 317 نفر از مشتریان مراجعه کننده به داروخانه­های ارومیه برای خرید ماسک، به عنوان نمونه آماری انتخاب شده­اند. ابزار اصلی گردآوری داده­ها پرسشنامه است. از روش تی­تک نمونه­ای با نرم افزار SPSS برای تحلیل داده­ها استفاده گشته. یافته‌ها: نتایج حاصل از پژوهش بیانگر آن بود که از هشت سبک مطرح شده، 4 سبک شناسایی شد و در اولویت­بندی انجام گرفته، سبک حساس به کیفیت دارای بیشترین اولویت قرار گرفت. نتیجه‌گیری: با توجه به شیوع بیماری کرونا، تقاضا برای ماسک در بین مصرف‌کنندگان افزایش یافته است. از 8 سبک تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان، شاهد تایید 4 سبک در بین مصرف‌کنندگان شدیم. سبک کیفیت، بیشترین اولویت را به خود اختصاص داد. چرا که دست‌یابی به تهیه ماسک با کیفیت یک دغدغه در بین مصرف‌کنندگان بود. از طرفی اهمیت کیفیت برای جامعه و مصرف‌کنندگان در شرایط بیماری کرونا قابل انکار نیست. بنابراین، تولید و توزیع ماسک با کیفیت، باید به طور صحیح در کل کشور انجام گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کرونا، سبک‌های تصمیم‌گیری، اسپرولز و کندال، ماسک.

عنوان انگلیسی Identification of Decision-making Styles of Mask Customers based on the Sprolles and Kendall
چکیده انگلیسی مقاله Background and Objective: In this research, the goal is to identify the decision-making styles of mask customers based on the proposed styles Spurs and Kendall. The question that arises in this research is that decision-making styles What are the mask clients like in coronary heart disease? Method: This research is applied in nature and is descriptive and analytical in terms of implementation.  317 people customers visiting Urmia pharmacies were selected to purchase the mask as a statistical sample. The main tool Data collection is a questionnaire. T-sample method with SPSS software was used to analyze the data. Finding: The results of the study showed that out of the eight proposed styles, 5 styles were identified and prioritized The ranking was done, the quality-sensitive style was given the highest priority. Conclusion: Due to the prevalence of coronary heart disease, the demand for masks among consumers has increased.  From 8 consumer decision-making style We have seen the approval of 4 styles among consumers.  The highest quality style Priority was given to achieving a quality mask that was a concern for consumers. On the other hand, the importance of quality for society and consumers in the context of coronary heart disease cannot be denied.  So produce and Quality mask distribution should be done properly in the country as a whole.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Corona, Decision Styles, Spruce and Kendall, Mask.

نویسندگان مقاله سیدجعفر زنوزی | Seyed Jafar Zonoozi
Corresponding author, Assistant Prof., Department of Business Management, Faculty of Economic & Management, Urmia University.
استادیاردانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه ارومیه. ارومیه ، ایران.

مهسا محمودی | Mahsa Mahmodi
MSc., Department of Business Management, Faculty of Economic & Management, Urmia University
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بین الملل، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه ارومیه. ارومیه . ایران .


نشانی اینترنتی http://dpmk.ir/browse.php?a_code=A-10-420-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات