|
، جلد ۹، شماره ۴، صفحات ۶۰-۶۵
|
|
|
عنوان فارسی |
آموزش شنیداری زبان انگلیسی در خواب |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف: بررسی امکان یادگیری شنیداری هنگام خواب و نیز بررسی تفاوت های احتمالی جنسیتی در این زمینه. روش: جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان رشته های روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در سال تحصیلی 86-1385 تشکیل دادند. ابزار پژوهش پرسشنامه ای حاوی سوالات زبان انگلیسی بود که پرسش های آن در قالب سوال های چهارگزینه ای و ترجمه، از میان مطالب آموزش داده شده، تهیه شده بود. روایی پرسشنامه با استفاده از روایی محتوایی بررسی شد. به منظور خوگیری آزمودنی ها به گوش دادن مواد درسی در هنگام خواب، پژوهش یک هفته به طور آزمایشی اجرا شد. داده ها با استفاده از آزمون t تحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد که یادگیری شنیداری زبان انگلیسی در هنگام خواب امکان پذیر نیست. نتیجه گیری: با در نظر گرفتن محدودیت های پژوهش، نتایج نشان داد که هنگام خواب یادگیری صورت نمی گیرد و این روش مشکلاتی از قبیل بی خوابی، سردرد، گوش درد، بی حوصلگی و خواب آلودگی در طول روز را نیز در پی دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
یادگیری در خواب، یادگیری شنیداری، آموزش انگلیسی |
|
عنوان انگلیسی |
Effects of Auditory English Teaching During Sleep on Students' Learning |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Objective: The aims included the investigation of the possibility of auditory learning during sleep as well as the evaluation of possible differences between sexes regarding learning during sleep. Method: The study population included Psychology and Educational Science students of Islamic Azad University Garmsar Branch in academic year 1385-86. The instruments of this study included multiple choice English questions as well as translation, based on taught English material. Its validity was evaluated using content validity. A pilot study with the aim of the habituation of subjects was carried out for one week. Results: The data were analyzed using t-test and the results indicated that learning English during sleep was not possible. Conclusion: While acknowledging the limitations of the study, its results indicate that learning does not take place during sleep and is accompanied with problems such as insomnia, headache, earache, dullness and somnolence during the day. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Learning During Sleep, Learning From Audition, English Language Teaching |
|
نویسندگان مقاله |
داود معنوی پور | Davood Manavipour گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، گرمسار، ایران.
پونه شهابی | Pooneh Shahabi آموزش و پرورش شهرستان شهریار، تهران، ایران.
|
|
نشانی اینترنتی |
http://icssjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-2-382&slc_lang=other&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
other |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی اصیل |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|