، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۶۱-۶۸

عنوان فارسی اثربخشی آموزش کنترل استرس در کاهش اضطراب و افسردگی شرکت‌کنندگان در کلاس کنکور
چکیده فارسی مقاله هدف: تعیین اثر بخشی روش آموزش کنترل استرس در جمعیت شرکت کنندگان در کلاس های کنکور. روش: این تحقیق در قالب یک کار نیمه آزمایشی، با تخصیص تصادفی 217 نفر در هشت گروه (چهار گروه آزمایشی و چهار گروه گواه در دو گروه جنسی) به آزمون اثر هشت جلسه آموزش کنترل استرس بر کاهش افسردگی و اضطراب آزمودنی ها پرداخت. آنها در آغاز و پایان طرح توسط پرسش نامه های افسردگی و اضطراب بک آزمون شدند. یافته ها: یافته های مطالعه دوم حاکی از اثربخشی شایان توجه روش کنترل استرس برای کاهش سطح اضطراب و افسردگی شرکت کنندگان در مطالعه است. نتیجه گیری: به نظر می رسد سیاست گذاران جامعه باید به آوردن آموزش کنترل استرس در کنار آموزش های فشرده کنکور برای کاهش سطح اضطراب و افسردگی افراد توجه خاص داشته باشند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کنترل استرس، اضطراب، افسردگی، کنکور

عنوان انگلیسی Efficacy of Stress Management Training In Decreasing Depression and Anxiety in Students Applying for The Entry Exam of Iranian University
چکیده انگلیسی مقاله Objective: To evaluate the effect of stress management training on Iranian students preparing for university entry exam. Method: In this study 217 participants were randomly assigned to four experimental and four control groups of two sexes. An eight-session training package was used for training the experimental group. The subjects were assessed by Beck Depression and Anxiety Inventory. Results: The result of the second experiment indicates a significant efficacy of stress management training on lowering the level of anxiety and depression of the subjects. Conclusion: It seems that policy-makers should consider applying stress management training along with planning university entry exam programs in order to lower the level of anxiety and depression of individuals.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Stress Management, Anxiety, Depression, University Entry Exam

نویسندگان مقاله حسین کاویانی | Hossein Kaviani
گروه روانپزشکی،‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز تحقیقات روانپزشکی و روانشناسی، تهران، ایران.

مهرانگیز پورناصح | Mehrangiz Pournaseh
مرکز مشاوره چالش مهر، تهران، ایران.

سعید صیادلو | Saeed Sayad Lou
مرکز مشاوره کیهان، تهران، ایران.

محمدرضا محمدی | MohammadReza Mohammadi
گروه روانپزشکی،‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز تحقیقات روانپزشکی و روانشناسی، تهران، ایران.


نشانی اینترنتی http://icssjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-2-346&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده other
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات