، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۸۶-۸۹

عنوان فارسی یادگیری در رویکرد شناختی
چکیده فارسی مقاله علوم‌شناختی به عنوان دانشی چند رشته‌ای مرکب از علم اعصاب، روان‌شناسی، زبان‌شناسی، هوش مصنوعی و فلسفه ذهن یکی از دانش‌های نو است که در چند دهه اخیر توانسته است رازهای نهفته بیشتری را درباره مغز و ذهن آدمی بگشاید. این دانش نو بر همه ابعاد حیات انسانی، هر آنچه با مغز و ذهن انسان سروکار دارد، تأثیرگذار است و طبعاً یکی از مهم‌ترین زمینه‌هایی که بیشترین تأثیر را از یافته‌های آن خواهد پذیرفت آموزش و پرورش می‌باشد. روان‌شناسی شناختی به عنوان یکی از شاخه‌های فرعی علوم‌ شناختی تلاش دارد کارکردهای مغز را بر اساس یافته‌های علوم‌ شناختی تبیین کند و آموزش و پرورش شناختی بر آن است که رویکرد شناختی را در صحنه آموزش و پرورش تجربه نماید1. در این مقاله یکی از موضوعات مهم روان‌شناسی یعنی یادگیری بر اساس رویکردشناختی تبیین می‌گردد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله کمال خرازی | Kamal Kharazi



نشانی اینترنتی http://icssjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-2-250&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده other
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده مروری
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات