، جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۹۴-۹۵

عنوان فارسی آزمون فرآیند شناختی در اختلال وسواسی- اجباری دوران کودکی
چکیده فارسی مقاله زمانی اختلال وسواسی- اجباری (OCD) دوران کودکی یک وضعیت نادر و حیرت‌آور شناخته می‌شد. ویژگی اولیه OCD، وسواس و اجبار می‌باشد که برای بیماران زمان‌بر و مایه احساس درماندگی است. تئوری شناختی سالکووسکیس1 که در زمینه فهم اتیولوژی ایجاد و تداوم OCD در افراد بزرگسال بسیار ارزشمند است، بر این عقیده مبتنی است که وسواس‌ها حد انتهایی طیف شناخت‌های طبیعی، ناخواسته و مزاحم هستند. مطالعات نشان داده‌اند که تقریباً 90 درصد افراد سالم، اغلب تجاربی از افکار، تصورات یا تکانه‌های مزاحم دارند که از نظر شکل و محتوا تفاوتی با افراد مبتلا به OCD ندارد، اما تعبیر بیماران مبتلا به OCD از افکار مزاحم، متمایزکننده افکار مزاحم طبیعی از افکار مزاحم وسواسی می‌باشد.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ماندانا صادقی |



نشانی اینترنتی http://icssjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-2-282&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات