|
، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۷۰-۸۳
|
|
|
عنوان فارسی |
نظریه ذهن: رویکردی جدید به روانشناسی تحولی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف: مقاله حاضر با هدف طرح یک دید کلی درباره رویکرد نظریه ذهن در روانشناسی تحولی نگاشته شده است. روش: این مقاله از نوع مروری است. نگارنده در این مقاله پس از ارائه تعریف و خاستگاههای اولیه این رویکرد، نظریههای تحولی پیرامون تحول نظریه ذهن را تبیین کرده است و در ادامه، درباره مفهوم حالتهای ذهنی و مهمترین آنها که در این رویکرد بیشتر مورد استفاده قرار گرفتهاند، توضیح داده است. همچنین به دو مفهوم بازنمایی و فرا بازنمایی به لحاظ اهمیتشان اشاره شده است و سپس تکالیف نظریه ذهن که شامل تکالیف باور غلط و تکالیف نمود – واقعیت میباشند مورد بحث قرار گرفتهاند. همچنین در زمینه سن اکتساب نظریه ذهن و اینکه چرا کودکان سه ساله در این تکالیف شکست میخورند، توضیح داده شده است. یافتهها و نتیجهگیری: در مجموع میتوان گفت که کودکان به دو کشف مهم درباره ذهن دست مییابند. یکی آنکه ذهن چیست و دیگر اینکه ذهن چه کاری انجام میدهد و این دستاوردهای مهم است که برای درک دنیای اجتماعی امری بنیادی است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
نظریه ذهن ذهن، کودکان، بازنمایی، زمینه سن اکتساب نظریه ذهن، تکالیف، باور غلط |
|
عنوان انگلیسی |
Theory of Mind: A New Approach to Developmental Psychology |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Objective: To study the approach of theory of mind construct in developmental psychology. Method: This review article presents the definition of theory of mind and its origins, along with a description of the pertinent developmental theories. Moreover, the importance of representation and metarepresentation is elucidated and the related tasks, including false belief tasks and reality tasks are discussed. Finally, the reasons for the failure of 3-year old children in these tasks are explored. Results & Conclusion: It could be argued that developing children achieve two signiticant discoveries regarding the mind; First "what the mind is", and second "How the mind functions". These achievement is quite fundamental to an understanding of the social world. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
علی مشهدی | Ali Mashhadi دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
|
|
نشانی اینترنتی |
http://icssjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-2-390&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
نوع مقاله منتشر شده |
مروری |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|