، جلد ۵، شماره ۲، صفحات ۷۰-۷۷

عنوان فارسی گروه‌های یادگیرنده، محور یادگیری و توسعه منابع انسانی
چکیده فارسی مقاله هدف و روش: این مقاله با بررسی متون علمی به تبیین نقش گروه‌های یادگیرنده در یادگیری سازمانی و توسعه منابع انسانی پرداخته است. یافته‌ها و نتیجه‌گیری: هرچند دانش و یادگیری فردی، اساس توسعه سازمانی و ایجاد مزیت رقابتی در سازمان است، اما یادگیری وقتی می‌تواند مزیت رقابتی را پایدار نماید که حاصل تعامل افراد گروه‌های مختلف باشد. در سازمان‌های یادگیرنده، تقریباً تمامی تصمیم‌های مهم در گروه‌ها اتخاذ می‌شود و گروه‌ها خود به صورت واحدهای یادگیرنده عمل می‌نمایند که این مستلزم یادگیری مداوم و همیشگی کارکنان است. لازمه توسعه یادگیری گروهی در سازمان، شناخت اساسی روان‌شناسی یادگیری، روش‌های انتقال و شیوه‌های متناسب با اهداف یادگیری گروهی و نیز ویژگی‌ها و موانع یادگیری گروهی است که در این مقاله به آن پرداخته می‌شود. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سازمان توسعه، یادگیری گروهی، سازمان‌های یادگیرنده، دانش، توسعه یادگیری گروهی در سازمان، یادگیری سازمانی، موانع یادگیری گروهی، موانع ایجاد سازمان‌های یادگیرنده

عنوان انگلیسی Team Learning and Development of Human Resources
چکیده انگلیسی مقاله Objective & Method: To evaluate the role of team learning in the development of human resources by using areview of literature. Results & Conclusion: Although knowledge and individual learning is the source for organizational development and creating competetive advantages, but this can be sustained if learning happens as the results of interactions in the group. In the learning organization, almost all the critical decisions are being made in the groups, and they act as the learning units. This makes continuos learning as a necessity for them. Developing group learning in the organization fully depends on our knowledge of psychology of learning, different methods of transferring knowledge and group learning.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عباسعلی قدیریان | Abas Ali Ghadirian
پژوهشگاه صنعت نفت، تهران، ایران.


نشانی اینترنتی http://icssjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-2-173&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات