|
، جلد ۵، شماره ۲، صفحات ۸۹-۹۲
|
|
|
عنوان فارسی |
علمسنجی و علوم شناختی |
|
چکیده فارسی مقاله |
شناخت و ارزیابی وضعیت پژوهشی امری ضروری برای برنامهریزان و سیاستگذاران پژوهشی و نیز محققان است. یکی از کارآمدترین شیوههای بررسی وضعیت کلی پژوهش، استفاده از مطالعات علمسنجی با بررسی مقالات پژوهشی منتشر شده در نشریات علمی است. در این مطالعات اندازهگیری کمّی از تولیدات علمی به عمل میآید که میتواند تا حدودی مشخص نماید که فراوانی پژوهشهای هر کشور، هر نهاد، هر رشته علمی و هر فرد و روند آن چگونه است، پژوهشگران چه زمینهها و سؤالاتی را برای پژوهش خود بر میگزینند و چه زمینهها و سوالاتی مورد غفلت واقع شده است، چه کسانی و چه نهادهایی و در کجا پژوهشها را انجام میدهند، تا چه حد از این پژوهشها حمایتهای مالی میگردد، و این پژوهشها چه اثرگذاری بر محیط علمی دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
پژوهشهای مکاتب روانشناسی براساس انتشار، ارزیابیهای علمسنجی، روند پژوهش در مکاتب روانشناسی، علم سنجی و علوم شناختی، شاخص، ISI، بانک اطلاعاتی |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
ونداد شریفی | vandad Sharifi گروه روانپزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران.
|
|
نشانی اینترنتی |
http://icssjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-2-179&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|