|
، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۶۷-۶۸
|
|
|
عنوان فارسی |
معرفی کتاب: A cognitive psychology of mass communication |
|
چکیده فارسی مقاله |
در این کتاب با وجود آنکه رسانههای جمعی جملگی مورد توجه هستند تأکید بیشتر بر تلویزیون و تا حدی سینما است. در فصل اول از 12 فصل کتاب هریس ابتدا به ارائه آمارهایی در مورد رسانههای جمعی میپردازد و میزان نفوذ این رسانهها را به وضوح نشان میدهد: هر آمریکایی در هفته به طور متوسط 15 ساعت از 39 ساعت از اوقات فراغت خود را به تماشای تلویزیون میگذراند. پس این سیستم و ماشین عظیم،تقریبا با بکارگیری تمام توان و استعداد خود سعی در جذب بیننده بیشتر دارد که در کتاب به مثالهای فراوانی به همراه آمارهای مختلف اشاره شده است. فصل نهم به مسئله بحثانگیز خشونت در رسانهها توجه دارد:به اعتقاد هریس و با توجه به یافتههای معاصر مشکل اصلی تلویزیون مسئله خشونت است و تحقیقات اثرات زیانبار مشاهده صحنههای خشونتبار را به اثبات رساندهاند و حتی اثر مخرب برنامههای دارای محتوی آشکار جنسی به واسطه مضمون خشونتبار آنهاست تا مضمون خالص جنسی. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
هریس، تلویزیون، رسانهها، کتاب، آگهی، محتوی، بیننده، خشونت، فصل کتاب هریس، کتاب هریس |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
ریچارد جکسون هریس |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://icssjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-2-573&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی اصیل |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|