، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۲۴-۳۴

عنوان فارسی یادگیری واکه‌های زبان بر اساس یک مدل شناختی
چکیده فارسی مقاله در این مقاله یک الگوی شناختی دریادگیری واکه‌های زبان ارائه می‌گردد. در این مدل که به عنوان اثر مغناطیسی درکی شهرت دارد برای هر آوای زبان یک حوزه مغناطیسی با مرکزیت یک نمونه نخستین فرض می‌شود که برنمونه‌های نزدیک به نمونه نخستین اثر گذاشته و آن‌ها را جذب می‌کند. شواهدی وجود دارد که کودک در 6 ماهگی حوزه های مغناطیسی آواهای زبان مادری را یاد می‌گیرد . نگارنده این مدل را برای واکه های زبان فارسی در بزرگسالان محک زده و به کمک این الگوی شناختی هماهنگی واکه‌ای در زبان فارسی رامورد بحث و بررسی قرار می دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله یادگیری واکه ‌های زبان، واکه‌ های زبان، واکه ‌های زبان فارسی، مغناطیسی، فاصلهء درکی واکه‌ های زبان فارسی، کودک، نمونه‌های نخستین واکه‌های زبان فارسی، درک

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمود بی جن خان |
گروه زبان شناسی، دانشکده ادبیات وعلوم انسانی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.


نشانی اینترنتی http://icssjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-2-4&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات