|
، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۳۵-۴۰
|
|
|
عنوان فارسی |
معرفتشناسی تکوینی پیاژه |
|
چکیده فارسی مقاله |
نظریه پیاژه تنها محدود به روانشناسی کودک و نوجوان نمی شود بلکه دیدگاه ولی در واقع یک نظریه معرفتشناختی نیز می باشد پیاژه دیدگاههای معرفتشناختی را طبقهبندی کرده تا جایگاه معرفتشناسی تکوینی در میان آنها مشخص شود. او در آثار اولیه خود معرفتشناسی را از جنبه تکوین و غیر تکوینی بودن و همچنین از نظر غلبه عنصر عین ذهن یا تعامل میان آنها طبقهبندی کرده است. پیاژه معرفتشناسی خود را در زمره معرفتشناسیهای علمی قرار میدهد. به اعتقاد او اگر بخواهیم به معرفتشناسی صورتی علمی دهیم باید دو شرط را مراعات کنیم. نخست اینکه سوالهای معرفتشناسی را محدود سازیم و دوم اینکه مدعای خود را به نحو تجربی تحقیق و بررسی کنیم. در این مقاله دیدگاه معرفتشناسی تکوینی به تفضیل مورد بحث قرار گرفته است ..... |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
پیاژه، معرفتشناسی تکوینی پیاژه، معرفتشناسی تکوینی، دانش، کانت، نظریه پیاژه، تناظر، نظریه، معرفتشناختی، دیدگاههای معرفتشناختی |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
خسرو باقری | دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی،دانشگاه تهران، تهران، ایران.
زهره خسروی | دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه الزهراء، تهران، ایران.
|
|
نشانی اینترنتی |
http://icssjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-2-5&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی اصیل |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|