|
Function and Disability Journal، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۱۴۳-۱۴۷
|
|
|
عنوان فارسی |
واژگان متفاوت در آموزش بالینی کاردرمانی: مرور حکایتی |
|
چکیده فارسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Different clinical education terms in occupational therapy: Narrative review |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background: Clinical education is a vital part of occupational therapy curriculum. Among this base on the broad settings of occupational therapy the usual terms which were used in other medical setting isn't proper occupational therapy disciplines. Methods: This study conducted to define the different terminology of clinical education in occupational therapy and identify the proper term in this field as a narrative review study in 2020. Results: According to thess 136 articles which defined the clinical education in different settings and disciplines, finally the 6 articles based on the popular usage in different articles were chosen to describe the different terms. Conclusion: Clinical Education, Clinical Supervision, Perceptorship, Mentoring, Coaching and fieldwork education are the most commonly words used synonymously in different texts, but in occupational therapy the terms fieldwork education and fieldwork educator are most common terms were used in clinical education process. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Clinical education, Fieldwork, Occupational therapy, Narrative review |
|
نویسندگان مقاله |
مرضیه پشم دارفرد | Marzieh Pashmdarfard Department of Occupational Therapy, School of Rehabilitation Sciences, Iran Univer-sity of Medical Sciences, Tehran, Iran. دانشجوی دکترای تخصصی کاردرمانی، گروه آموزشی کاردرمانی، دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران.
|
|
نشانی اینترنتی |
http://fdj.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-134-3&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
کاردرمانی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|