Function and Disability Journal، جلد ۱، شماره ۴، صفحات ۴۵-۵۳

عنوان فارسی بررسی درک نحو در کودکان ۴ تا ۶ سالۀ مقیم مرکز نگهداری
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Syntax Comprehension in 4-6 Year Old Foster Children
چکیده انگلیسی مقاله Background & Objectives: The educational environment and family are of the most important factors in the growth and development of linguistic and verbal skills of a child. Certain conditions such as environment can influence the linguistic characteristics of the child. This study aimed to examine the syntax comprehension of Persian language speaking children among foster families and typically-developing children.  Methods: 72 Persian speaking children living in orphanages between the ages 4 to 6 and 75 typically-developing 4 to 6 year-old children were assessed by the Persian syntax comprehension test. This test measures 24 syntactic constructs of Persian language in 96 items. Also, the Mann-Whitney Test was used to compare the groups.  Results: Given the results of the Persian syntax comprehension test, the mean syntax compression score of children living in orphanages were significantly lower than those of typically-developing children (P< 0.05).  Conclusion:The foster children should be more paid attention to, in order to particularly enhance their syntax comprehension.   
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Orphanage, Syntax comprehension, Language, Foster children, Typically-developing children

نویسندگان مقاله علی جعفری نعیمی | Ali Jafari Naimi
MSc Student, Speech Pathology Department, Faculty of Rehabilitation Sciences, Iran University of Medical Sciences, Tehran, Iran
دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه گفتاردرمانی، دانشکدۀ علوم توان‌بخشی، دانشگاه علوم‌ پزشکی ایران، تهران، ایران

زهره آرانی کاشانی | Zohre Arani Kashani
Assistant Professor, Speech Pathology Department of Speech & Language Pathology, Faculty of Rehabilitation Sciences, Iran University of Medical Sciences (IUMS), Tehran, Iran
استادیار، گروه گفتار درمانی، دانشکدۀ علوم توان‌بخشی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران

ریحانه محمدی | Reyhane Mohamadi
Assistant Professor, Speech Pathology Department of Speech & Language Pathology, Faculty of Rehabilitation Sciences, Iran University of Medical Sciences (IUMS), Tehran, Iran
استادیار، گروه گفتار درمانی، دانشکدۀ علوم توان‌بخشی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران

محبوبه رسولی | Mahboobeh Rasouli
Assistant Professor, Department of Biostatistics, Faculty of Public Health, Iran University of Medical Sciences, Tehran, Iran
استادیار، گروه آمار زیستی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://fdj.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-84-1&slc_lang=en&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده Emergency Preparedness
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات