|
، جلد ۲۲، شماره ۱، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی نقاط قوت و ضعف آموزش مجازی بر اساس رضایتمندی کارآموزان پزشکی و سنجش کیفیت آموزش بالینی در اپیدمی کرونا ، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقدمه:پاندمی کرونا، با تاثیر بر روی سیستم های آموزشی منجر به تعطیلی دوره های حضوری و رو آوردن به آموزشهای مجازی دانشگاهها شد. بررسی نقاط قوت و ضعف آموزش مجازی بر اساس رضایتمندی کارآموزان پزشکی و سنجش کیفیت آموزش بالینی دراپیدمی کرونا، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد انجام شد.مواد و روش ها: مطالعه حاضر یک پژوهش توصیفی- همبستگی به صورت مقطعی می باشد که از کلیه 160 نفر کارآموز پزشکی به صورت سرشماری انجام گرفت. در این مطالعه از پرسشنامه سه قسمتی، که شامل متغیر های دموگرافیک، کیفیت آموزش بالینی و مقیاس پذیرش آموزش الکترونیکی بود، استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها به وسیله نرم افزار SPSS نسخه22 صورت گرفت. یافته ها: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که میانگین نمره رضایتمندی دانشجویان از آموزش مجازی برابر با 41.67±15.37 بود و کمترین میزان رضایتمندی دانشجویان مربوط به حیطه تعامل و بازخورد بین دانشجویان و مربی و کمترین میزان کیفیت از دید دانشجویان مربوط به بخش نظارت و ارزشیابی بود.همچنین بین رضایتمندی از آموزش مجازی با شغل والدین، محل سکونت و وضعیت اقتصادی دانشجویان و بین میزان کیفیت آموزش بالینی و رضایتمندی دانشجویان از آموزش مجازی همبستگی مثبت و معنی داری مشاهده گردید.نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش حاضر میزان رضایت دانشجویان از آموزش مجازی و همچنین کیفیت بالینی در سطح مطلوبی نمی باشد، که با توجه به اهمیت آموزش مجازی از جهت های مختلف در عصر کنونی، شناخت نقاط ضعف و قدرت و چالش های مربوط با آن و برطرف کردن آنها از اهمیت بالایی بر خورداراست. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
آموزش مجازی، پاندمی کووید 19، رضایتمندی، کیفیت آموزش بالینی، کارآموز پزشکی، |
|
عنوان انگلیسی |
Investigation of the strengths and weaknesses of virtual education based on the satisfaction of medical trainees and measuring the quality of clinical education in covid-19 era at Shahrekord University of Medical Sciences |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background and purpose:The corona pandemic,with its impact on the educational systems,led to the closure of face-to-face courses and to the virtual education of universities. Examining the strengths and weaknesses of virtual education was done based on the satisfaction of medical trainees and measuring the quality of clinical education in the Corona epidemic,Shahrekord University of Medical Sciences.Materials and methods: The current study is a cross-sectional descriptive-correlation study that was conducted on all 160 medical interns by census. In this study, a three-part questionnaire was used, which included demographic variables, the quality of clinical education, and the acceptance scale of e-learning. Data analysis was done by SPSS software version 22.Results:The results of the present study showed that the average score of students' satisfaction with virtual education was 41.67 ± 15.33 and the lowest level of student satisfaction was related to the area of interaction and feedback between students and the instructor and the lowest quality of students was related to monitoring and evaluation. Was. Also, there was a positive and significant correlation between satisfaction with virtual education with parents 'job, place of residence and economic status of students and between the quality of clinical education and students' satisfaction with virtual education.Conclusion:According to the present study, the level of students' satisfaction with virtual education and clinical quality is not at the desired level, which due to the importance of virtual education in various aspects in the current era, recognizing the strengths and weaknesses and related challenges and resolving them.Doing them is very important. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
آموزش مجازی, پاندمی کووید 19, رضایتمندی, کیفیت آموزش بالینی, کارآموز پزشکی |
|
نویسندگان مقاله |
سید مهدی پورافضلی | گروه اورژانس، دانشکده پزشکی، بیمارستان آیت الله کاشانی، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شهرکرد، ایران
محبوبه حسینی | واحد توسعه تحقیقات بالینی، بیمارستان آیت الله کاشانی، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شهرکرد، ایران
هادی رئیسی شهرکی | گروه اپیدمیولوژی و آمار زیستی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شهرکرد، ایران.
عبدالرحیم صانعی | واحد توسعه تحقیقات بالینی، بیمارستان آیت الله کاشانی، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شهرکرد، ایران
افسانه حبیبی | دفتر توسعه آموزش، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شهرکرد، ایران
علیرضا قلی پور | کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شهرکرد، ایران
ستاره فاضل | واحد توسعه تحقیقات بالینی، بیمارستان آیت الله کاشانی، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شهرکرد، ایران
میثم عدیمی | واحد توسعه تحقیقات بالینی، بیمارستان آیت الله کاشانی، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شهرکرد، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
https://jsmj.ajums.ac.ir/article_177926_48e94d2358d320a7309964ff893e4e5b.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|