Health, Spirituality and Medical Ethics Journal، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی رابطه سلامت معنوی معلمان زبان انگلیسی ایرانی با سبک مدیریت کلاس درس آنها
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: هدف از این مطالعه بررسی این موضوع بود که آیا بین سلامت معنوی معلمان ایرانی زبان انگلیسی و سبک مدیریت کلاس آنها رابطه وجود دارد یا خیر. همچنین بررسی کرد که آیا رفاه معنوی معلمان زبان انگلیسی می تواند سبک مدیریت کلاس درس آنها را پیش بینی کند یا خیر.
روش‌ها: شرکت‌کنندگان در این پژوهش معلمانی بودند که در موسسات زبان انگلیسی در ایران مشغول به کار بودند. تعداد دویست و پانزده معلم (172 زن و 38 مرد) به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. شرکت کنندگان یک نظرسنجی آنلاین شامل سه بخش از پرسشنامه جمعیت شناختی، مقیاس رفاه معنوی (SWBS) و مقیاس رفتار و مدیریت آموزشی (BIMS) را تکمیل کردند. نتایج نشان داد که بهزیستی معنوی و مدیریت کلاس درس از شاخص های پایایی 95/0 و 97/0 برخوردار است.
یافته‌ها و نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که بهزیستی معنوی معلمان ایرانی زبان انگلیسی با سبک مدیریت کلاس درس آنها رابطه منفی معناداری دارد. این نتایج نشان داد که از آنجایی که معلمان بهزیستی معنوی بیشتری دارند، کنترل کمتری دارند. به عبارت دیگر، افزایش رفاه معنوی معلمان زبان انگلیسی منجر به بهبود سبک مدیریت کلاس آنها می شود. علاوه بر این، بر اساس این نتایج رگرسیون خطی (R = 0.694، R2 = 0.482)، می توان نتیجه گرفت که بهزیستی معنوی معلمان زبان انگلیسی به طور معناداری سبک مدیریت کلاس آنها را پیش بینی می کند. علاوه بر این، مقدار بتای 0.677 نشان داد که اگر بهزیستی معنوی معلمان زبان انگلیسی با یک انحراف معیار افزایش یابد، سبک مدیریت کلاس آنها تا 0.677 انحراف استاندارد کاهش می یابد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بهزیستی معنوی، معلمان زبان انگلیسی، سبک مدیریت کلاس درس

عنوان انگلیسی The Relationship between Iranian EFL Teachers’ Spiritual Well-Being and Their Classroom Management Style
چکیده انگلیسی مقاله Background and Objectives: The purpose of this study was to investigate whether there is a relationship between Iranian EFL teachers’ spiritual well-being and their classroom management style. It also examined whether EFL teachers’ spiritual well-being can predict their classroom management style.
Methods: The participants of the study included teachers who worked at English language institutes in Iran. A total number of two hundred and fifteen teachers (172 females and 38 males) were selected by convenience sampling. The participants completed an online survey containing three sections of the demographic questionnaire, the Spiritual Well-Being Scale (SWBS), and the Behavior and Instructional Management Scale (BIMS). The results indicated that spiritual well-being and classroom management enjoyed reliability indices of .95, and .97.
Results and Conclusion: The results indicated that Iranian EFL teachers’ spiritual well-being has a significantly negative relationship with their classroom management style. These results indicated that as the teachers possess more spiritual well-being, they are found to be less controlling. In other words, increasing EFL teachers’ spiritual well-being will lead to improvement in their classroom management style. Furthermore, based on these results of Linear regression (R = .694, R2 = .482), it can be concluded that the EFL teachers’ spiritual well-being significantly predicted their classroom management style. In addition, the beta value of .677 indicated that if EFL teachers’ spiritual well-being increased by one standard deviation, their classroom management style decreased by .677 standard deviations.
 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Spiritual well-being, EFL teachers, classroom management style

نویسندگان مقاله فاطمه همتی | Fatemeh Hemmati
Department of English Language Teaching, Payame Noor University, Tehran, Iran


فاطمه لطیفی فرد | Fatemeh Latifi fard
Department of English Language Teaching, Payame Noor University, Tehran, Iran.



نشانی اینترنتی http://jhsme.muq.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-762-1&slc_lang=en&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات