رفاه‌اجتماعی‌، جلد ۲۵، شماره ۹۷، صفحات ۱۰۷-۱۳۳

عنوان فارسی ارتباط نگرش به آموزش مجازی بر اضطراب یادگیری و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سال ۱۴۰۱
چکیده فارسی مقاله مقدمه: استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان یکی از ابزارهای نوین فناوری های اطلاعات و ارتباطات و آموزش به دانشجویان در سال های اخیر با استقبال چشمگیری مواجه شده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط نگرش به آموزش مجازی با اضطراب یادگیری و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی بوشهر در سال ۱۴۰۱ انجام شد.
روش: پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بود که در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مشغول به تحصیل بودند و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده ۳31 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه های  نگرش نسبت به آموزش مجازی، اضطراب یادگیری پکران، فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران استفاده شد. تحلیل داده ها با روش رگرسیون چندمتغیره و ضریب همبستگی پیرسون صورت گرفت.
یافته‌ها: اضطراب یادگیری تاثیر مثبتی بر فرسودگی تحصیلی دانشجویان نداشت و همچنین بین نگرش به آموزش مجازی با اضطراب یادگیری و فرسودگی تحصیلی ارتباطی و جود ندارد. با این حال بیش از نیمی از شرکت کنندگان دارای نگرش مثبت به آموزش مجازی بودند، همچنین اکثر افراد دارای اضطراب یادگیری متوسط و زیاد بودند و میانگین نمره فرسودگی تحصیلی آنان در سطح متوسط قرار داشت..
بحث: با وجود نگرش مثبت اکثر دانشجویان به آموزش مجازی، بسیاری از آن‌ها سطح بالایی از اضطراب یادگیری را تجربه کردند. در مجموع، آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان قابل قبول است و پیشنهاد می‌شود با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارتقاء مهارت‌های یادگیری و حمایت روانی، اضطراب آن‌ها کاهش یابد و بهره‌وری آموزشی افزایش پیدا کند..


 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله فرسودگی تحصیلی، نگرش به آموزش مجازی، اضطراب یادگیری، دانشجویان، یادگیری الکترونیک

عنوان انگلیسی The role of attitude towards relationship education on learning anxiety and academic burnout in students of Bushehr University of Medical Sciences in 2022
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: The use of virtual social networks as one of the new tools of information and communication technologies has been greatly welcomed in recent years. The present study was conducted with the aim the role of attitude towards virtual education on learning anxiety and academic burnout in students in 2022.
Method: The current research is applied in terms of its purpose and descriptive in terms of correlational research method. The statistical population includes all students of Bushehr University of Medical Sciences who were studying in 2021-2022 and 331 people were selected as a sample using simple random sampling method. In order to collect the required data, the questionnaires of attitude towards virtual education, Pakran's learning anxiety, and academic burnout by Bresso and colleagues were used.
Findings: Data analysis was done by multivariate regression and Pearson correlation coefficient. The results showed that there is no relationship between attitude towards virtual education and learning anxiety and academic burnout (P<0.05).
Discussion: According to the research findings learning anxiety does not have a positive effect on students' academic burnout, while there is no relationship between the attitude towards virtual education and learning anxiety and academic burnout. However, more than half of the participants had a positive attitude towards virtual education, also most people had moderate and high learning anxiety and had a moderate academic burnout score.
Introduction: The use of virtual social networks as one of the new tools of information and communication technologies has been greatly welcomed in recent years. The present study was conducted with the aim the role of virtual education on learning anxiety and academic burnout in students in 2022.
Method: The current research is applied in terms of its purpose and descriptive in terms of correlational research method. The statistical population includes all students of Bushehr University of Medical Sciences who were studying in 2021-2022 and 331 people were selected as a sample using simple random sampling method. In order to collect the required data, the questionnaires of attitude towards virtual education, Pakran's learning anxiety, and academic burnout by Bresso and colleagues were used.
Findings: Data analysis was done by multivariate regression and Pearson correlation coefficient. The results showed that there is no relationship between attitude towards virtual education and learning anxiety and academic burnout (P<0.05).
Discussion: According to the research findings learning anxiety does not have a positive effect on students' academic burnout, while there is no relationship between the attitude towards virtual education and learning anxiety and academic burnout. However, more than half of the participants had a positive attitude towards virtual education, also most people had moderate and high learning anxiety and had a moderate academic burnout score.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله academic burnout, attitude towards virtual education, learning anxiety, students, e-learning

نویسندگان مقاله محمد مهدی خالقی | Mohammad Mehdi Khaleghi
Department of Sport Science, School of Literature and Humanities, Persian Gulf University, Bushehr, Iran
گروه علوم ورزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران

خدیجه مومنی | Khadijah Momeni
Department of Operating Room, School of Allied Medical Sciences, Bushehr University of Medical Sciences, Bushehr, Iran
گروه اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بوشهر، ایران

حسین بوستانی زاده | Hossein Boostanizadeh
Student Research Committee, Bushehr University of Medical Sciences, Bushehr, Iran
کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بوشهر، ایران

عابد ابراهیمی | Abed Ebrahimi
Department of Operating Room, School of Allied Medical Sciences, Bushehr University of Medical Sciences, Bushehr, Iran
گروه اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بوشهر، ایران


نشانی اینترنتی http://refahj.uswr.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-4346-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آسیب های اجتماعی، خانوادگی، فرهنگی از اینترنت و فناوری های نوین
نوع مقاله منتشر شده اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات