|
نشریه پرستاری ایران، جلد ۲۷، شماره ۹۰، صفحات ۶۵-۷۲
|
|
|
عنوان فارسی |
نگرش دانشجویان اتاق عمل نسبت به رشته تحصیلی خود |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده زمینه و هدف: نگرش دانشجویان به رشته تحصیلی خود می تواند کیفیت مراقبتهای بهداشتی را تحت تاثیر قرار دهد. مطالعه حاضر با هدف تعیین نگرش دانشجویان رشته اتاق عمل نسبت به رشته تحصیلی خود در دانشگاه علوم پزشکی تبریز صورت گرفت. روش بررسی: مطالعه توصیفی حاضر، به صورت مقطعی در نیمسال دوم سال تحصیلی 93-1392 بر روی کلیه دانشجویان اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام گرفت. داده ها با استفاده از پرسشنامه سنجش نگرش تحصیلی دانشجویان جمع آوری شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی (آزمون کای- دو) تحت نرمافزار آماری SPSS نسخه 18 استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد که 4/61 درصد دانشجویان زن و 8/86 درصد مجرد بوده و میانگین سنی آنها 87/20 بود. 8/51 درصد دانشجویان نگرش مثبت به رشته تحصیلی خود داشتند. بر اساس نتایج آزمون کای-دو، نگرش دانشجویان اتاق عمل به رشته تحصیلیشان با وضعیت تاهل (037/0 =P ) و ترم تحصیلی (004/0 =P ) رابطه معنیداری داشت. نتیجهگیری کلی: با توجه بیشتر به مشکلات آموزش بالینی در اتاقهای عمل، لازم است بستری برای ایجاد نگرش مثبت در دانشجویان این رشته فراهم شود . |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
نگرش، دانشجویان، اتاق عمل |
|
عنوان انگلیسی |
Attitude of Operating Room Students towards their Field of Study |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Abstract Background & Aim: Students’ attitude towards their field of study could affect quality of health care. This study aims to determine the attitudes of operating room students of Tabriz University of Medical Sciences towards their field of study. Material & Methods: It was a descriptive, cross- sectional study. The subjects were all operating room students of Tabriz University of Medical Sciences in their second semester of academic year 2013- 2014. Data was collected by student's attitude questionnaire and was analyzed by descriptive and analytical statistics methods (Chi-Square test) using SPS-PC (v. 18). Results: The findings showed that 61.4% of students were female and 86.8% were single and mean score of their age was 20.87. Of all students, 51.8% had a positive attitude towards their field of study. According to the results, there was a significant relationship between marital status and education semester and students' attitude towards their field of study (P=0.037 and P=0.004 respectively). Conclusion: Regarding the clinical training problems in operating rooms, providing an appropriate environment in operating rooms to improve students’ attitude is recommended. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Attitude, Operating Room, Students |
|
نویسندگان مقاله |
فرحناز عبدالله زاده | f abdollahzadeh دانشگاه علوم پزشکی تبریز سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی تبریز (Tabriz university of medical sciences)
مژگان لطفی | m lotfi دانشگاه علوم پزشکی تبریز سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی تبریز (Tabriz university of medical sciences)
احمد میرزا آقازاده | a mirza aghazadeh دانشگاه علوم پزشکی تبریز سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی تبریز (Tabriz university of medical sciences)
زهرا اعتباری اصل | z etebari asl master student of medical- surgical nursing, school of nursing and midwifery, tabriz university of medical sciences, tabriz, iran corresponding author . tel 98 09104070767 email etebariz@yahoo.com دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایران ٭نویسنده مسئول . شماره تماس 09104070767 email etebariz@yahoo.com سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی تبریز (Tabriz university of medical sciences)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://ijn.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1282-2&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
nursing| |
نوع مقاله منتشر شده |
1 |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|