|
نشریه پرستاری ایران، جلد ۱۸، شماره ۴۱، صفحات ۹۳-۱۱۰
|
|
|
عنوان فارسی |
ارتباطات مراقبت مدار درتجربه بالینی دانشجویان پرستاری |
|
چکیده فارسی مقاله |
پرستاری رشته ای مبتنی بر عمل است. نقش عمده ای که کار در بالین در توسعه مهارت های پرستاری دارد، دانشجویان این رشته را ملزم می سازد که یاد بگیرند چگونه در محیط بالینی به عنوان فردی حرفه ای عمل کنند. مطالعات زیادی در زمینه محیط یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری و مشکلات مربوط به آن انجام شده است، اما تجربه بالینی دانشجویان پرستاری کمتر به عنوان یک کل مورد توجه قرار گرفته است. روش مورد استفاده در این پژوهش پدیده شناسی و هدف اصلی آن جستجو، توصیف و تفسیر درک دانشجویان پرستاری از کار بالینی، و بدین ترتیب، بدست آوردن بینش عمیق تر در مورد تجربه کار بالینی دانشجویان پرستاری بود. این پژوهش بر مبنای روش توصیه شده توسط Van Manen انجام شد . در این مطالعه هفت دانشجوی پرستاری درباره تجربه بالینی شان مورد مصاحبه قرار گرفته و داده های بدست آمده مکتوب از این مصاحبه ها با استفاده از روش شناسی پدیده شناختی Van Manen مورد تجزیه و تحلیل توصیفی تفسیری قرار گرفت. یکی از مهم ترین مضمون های ظهور یافته، ″ ارتباطات مراقبت مدار ″ بود که در چهار زیر مضمون ″ چگونگی اداره بیمار ″ ، ″ ارتباط نزدیک با بیمار ″ ، ″ تقویت بیمار ″ ، و ″ همدلی ″ آن را توصیف می کردند. هدف پژوهش کیفی و مخصوصاً پدیده شناسی، ایجاد دانش در زمینه پدیده مورد مطالعه است. دانش ایجاد شده در این پژوهش می تواند دستمایه پژوهش های دیگر در این زمینه قرار گیرد تا افق های دیگری در مورد این پدیده گشوده شده و راهنمای آموزش بالینی رشته پرستاری قرار گیرند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
CARING-ORIENTED RELATIONSHIPS IN STUDENT NURSES’ CLINICAL EXPERIENCE |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Nursing as a practice-based profession requires that the student nurses learn how to become professional in the clinical environment. Many studies have addressed student nurses’ clinical learning and related problems, but few have explored the whole clinical experience of being a student nurse. This paper is a partial report of the study was planned to understand and gain deeper insight into Iranian student nurses’ lived experience of clinical placement. Seven student nurses were interviewed about their clinical experience during clinical placement. The researchers analyzed the verbatim transcripts using van Manen’s phenomenological methodology, keeping in mind the recommended six research activities. One of the most prominent themes emerged was a caring-orientated relationship and captured by four sub themes: How to manage the patient, connected relationship, patient reinforcement, and empathy. The aim of qualitative research in general and phenomenology in specific is to produce knowledge regarding the phenomenon under study. The knowledge produced in this study would be helpful for other researchers to open other horizons around the phenomenon of student nurses’ clinical experience and also, as a guide for nursing clinical education. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
حمید پیروی | h peyravi دانشگاه علوم پزشکی ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی ایران (Iran university of medical sciences)
دکتر منصوره یادآور نیکروش | m yadavar nikravesh دانشگاه علوم پزشکی ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی ایران (Iran university of medical sciences)
سیده فاطمه حقدوست اسکویی | f oskouie دانشگاه علوم پزشکی ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی ایران (Iran university of medical sciences)
کارینا برترو | c berterö دانشیار دانشگاه لین شوپینگ سوئد
|
|
نشانی اینترنتی |
http://ijn.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-18&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
nursing| |
نوع مقاله منتشر شده |
1 |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|