روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۵۵-۵۹

عنوان فارسی رویکردهای یادگیری دانشجویان ایرانی در دانشگاه نیوساس ویلز استرالیا
چکیده فارسی مقاله به منظور شناخت رویکردها و سبکهای یادگیری دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه نیوساس ویلز استرالی، 55 نفر از دانشجویان یادشده با استفاده از پرسشنامه کوتاه بررسی روشهای یادگیری لانکستر (LASI) مورد بررسی قرار گرفتند. بیشتر آزمدنیها مرد، متاهل ودانشجوی بخش مهندسی بودند. تنها 55 نفر (7 زن و 48 مرد) از 110 نفر نمونه در دسترس پرسشنامه یادشده را تکمیل نموده و به محل موردنظر فرستادند. دامنه سنی این افراد از 27 تا 49 سال بوده است. گرچه شمار آزمودنیها در بررسی حاضر نسبت به دیگر بررسیهای مشابه کمتر است،یافته‌های موجود نشان میدهند که دانشجویان مورد بررسی در زمینه یادگیری مطالب، بیشتر رویکرد معنایی دارند تا رویکرد بازسازی. نتایج با استفاده از روش تحلیل موردی و به کمک نرم افزار مینی تب تحلیل گردید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Irainian Students Learning Styles at the University of New South Wales (UNSW)
چکیده انگلیسی مقاله This stud, a quantitative survey, was conducted to identify the learning styles of a group of Iranian students studying at the Univsersity of New South Walves, Australia. 110 postgraduate students were assessed by Lancaster Approaches to Studying Inventory (LASI). 55 students with an age range of 27-49 completed the questionnaire. The majority of students were male, married and enrolled in engineering departments. The results showed that Iranian students tend to use meaning approaches rather than reproducing approach.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی غفوری | ali ghafouri
sfahan university of medical sciences.
اصفهان بیمارستان فیض

ماکنس اشتاین برگ | makens stienburg
new south wales, australia
، سیدنی، استرالیا.


نشانی اینترنتی http://ijpcp.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-509&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات