|
Journal of Modern Rehabilitation، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۲۹-۳۳
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی تاثیر تمرینات مقاومتی پیشرونده بر تعادل عملکردی کودکان سندرم داون ۱۲-۸ سال |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف: درمان های توانبخشی در کاهش ناتوانی های ناشی از سندرم داون از اهمیت بالایی برخوردار می باشند. به دلیل اهمیت تعادل در ایجاد استقلال فردی، و نقش قدرت در تعادل، تحقیق حاضر به بررسی تاثیر تمرینات مقاومتی پیشرونده بر تعادل کودکان سندرم داون پرداخته است. روش بررسی: 15 کودک سندرم داون دختر با دامنه سنی 12-8 سال، به روش نمونه گیری در دسترس در این مطالعه شرکت نمودند. آزمودنی ها به مدت 6 هفته، هفته ای 3 جلسه، تمرینات مقاومتی پیشرونده را دریافت کردند. طی مداخله 3 نفر از آنها از مطالعه خارج شدند. تعادل توسط آزمون برگ و قدرت ایزومتریک گروه عضلانی ابداکتور و فلکسور هیپ، اکستانسور و فلکسور زانوی هر دو اندام تحتانی با استفاده از دینامومتر دستی نیکلاس ارزیابی شد. جهت تحلیل داده ها و بررسی فرضیات از آزمون t زوجی استفاده شد. یافته ها: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که پس از اتمام دوره مداخله، میانگین تعادل عملکردی (001/0 > p) و قدرت ایزومتریک عضلات مورد نظر(001/0 > p) افزایش معنی داری داشته است. نتیجه گیری: به نظر می رسد نتایج این مطالعه تاثیر تمرینات مقاومتی پیشرونده را بر بهبود تعادل تایید نموده است و کودکان سندرم داون در سطح سنی 12-8 سال از این روش می توانند بهره مند شوند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
تعادل،تمرینات مقاومتی پیشرونده،قدرت ایزومتریک،سندرم داون |
|
عنوان انگلیسی |
The study of the effect of progressive resistance training on functional balance of 8-12 years old children with Down syndrome |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background and Aim: Rehabilitation interventions have significant role in reducing the disabilities of Down syndrome. Due to great role of balance in the function of individuals particularly in Activity of Daily Living and the effect of strength on balance, the aim of this study was to investigate the effects of Progressive Resistive Exercise on functional balance in children with Down syndrome.Material and Methods: Fifteen girls children aged between 8 and 12 years, with Down syndrome participated in this study by available sampling method. The subjects participated three times per week in a six-week progressive strengthening program. During intervention, 3 of them excluded. Balance were measured by Berg Balance Scale and right/left hip abductor and flexor, knee extensor and flexor muscles isometric strengths were measured by Nickolas hand-held dynamometer. Paired-sampled T-Test was used for data analysis. Results: The results of this study showed that the mean of functional balance and muscles isometric strengths were significantly increased after intervention (P< 0.001).Conclusion: It seems that the results of this study confirm the effect of progressive resistance training on progressing functional balance, and 8-12 years old children with Down syndrome can benefit from these exercises. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
طیبه صیادی نژاد | tayebeh sayadinezhad student of m.sc of occupational therapy دانشجوی کارشناسی ارشد کاردرمانی
مهدی عبدالوهاب | mehdi abdolvahab lecturer of tehran university of medical sciences مربی گروه کاردرمانی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
ملاحت اکبرفهیمی | melahat akbarfahimi lecturer of tehran university of medical sciences مربی گروه کاردرمانی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
محمود جلیلی | mahmood jalili m.sc of occupational therapy کارشناس ارشد کاردرمانی
شهلا رفیعی | shahla rafiee m.sc of occupational therapy کارشناس ارشد کاردرمانی
احمدرضا باغستانی | ahmad reza baghestani department of biostatistics, faculty of paramedical sciences shahid beheshti university of medical s استادیار گروه آمار زیستی ، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (Shahid beheshti university of medical sciences)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://mrj.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-5&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
دریافت فایل مقاله |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|