|
Journal of Modern Rehabilitation، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۶۰-۶۵
|
|
|
عنوان فارسی |
اجرای هدفمند آموزش به شیوه کار در گروه های کوچک برای دانشجویان سال دوم فیزیوتراپی : ارزیابی مقایسه ای تاثیر آموزش بر میزان رضایت و یادگیری |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف : از مهمترین مشکلات موثر در یادگیری ،عدم توجه به یاددهی به شیوه بحث گروهی می باشد. به همین علت امروزه تاکید بسیاری بر روش های دانشجو محور نظیر انجام کار در گروههای کوچک می شود .با این وجود ، بدلایل متعدد این روشها برای دانشجویان فیزیوتراپی استفاده نمی شوند . اجرای آموزش به شیوه کار در گروههای کوچک با هدف تعیین تاثیر آن بر میزان رضایت و یادگیری دانشجویان سال دوم فیزیوتراپی در مقایسه با روش سنتی صورت گرفت.روش بررسی : یک مطالعه تجربی بر روی 29 دانشجوی سال دوم فیزیوتراپی انجام شد . دانشجویان بطور تصادفی در دو گروه روش تدریس سخنرانی (14 نفر) و کار در گروه کوچک (15 نفر) قرار گرفتند و به مدت 4 جلسه آموزش دیدند . از دو پرسشنامه جداگانه برای ارزیابی میزان رضایت و سطح یادگیری استفاده شد .یافته ها: رضایتمندی کلی دانشجویان در شیوه بحث گروهی بیشتر از روش سخنرانی بود (0001/0>P ). یادگیری دانشجویان بین دو شیوه تدریس اختلاف معنی داری نداشت (P>0.05). , استفاده از این شیوه تدریس را 86.7% دانشجویان گروههای کوچک، در ترم های آینده نسبت به شیوه سخنرانی ترجیح دادند .نتیجه گیری: این مطالعه نقش یاددهی در گروههای کوچک را بر افزایش میزان رضایتمندی دانشجویان فیزیوتراپی نشان داد. بدلیل افزایش رضایتمندی در گروههای کوچک ؛ علیرغم معنی دار نشدن اختلاف سطح یادگیری بین دو روش آموزشی ، فرآیند یادگیری می تواند تسهیل شود . بنابراین یاددهی به این شیوه برای آموزش دانشجویان کارشناسی توصیه می گردد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
گروههای کوچک،سخنرانی،یادگیری،رضایت،فیزیوتراپی |
|
عنوان انگلیسی |
The targeted implementation of teaching in small group discussion for second- year students in physiotherapy:A comparative assessment of teaching effect on satisfaction and learning level |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background and aim: One of the main problems in learning is ignoring the teaching in small group discussion.So, today, teaching in student-based methods such as work in small group is emphasized. Nevertheless, this method is not used for teaching physiotherapy students. This study was performed to determine the effect of teaching in small group on satisfaction and learning level of second- year students in physiotherapy in comparison with lecture teaching.Materials and methods: An experimental study was performed on 29 physiotherapy students. The students were randomly classified into two groups lecture (14 people) and work in small group (15 people). Students were educated for 4 sessions. Two separate questionnaires were used to assess learning and satisfaction levels.Results: Overall satisfaction in small group was significantly greater than lecture group (P< 0.0001). However, there was no significant difference between learning levels of the methods (p>0.05). 86.7% of students in small groups preferred to be educated in the future semesters using this teaching method.Conclusion: This study showed the role of small group teaching on increasing students' satisfaction level. Due to increased satisfaction in small group, despite the lack of significant difference between the two methods of learning, learning process can be facilitated .Thus this method is recommended for education of the undergraduate students. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
small group,lecture,learning,satisfaction,physiotherapy |
|
نویسندگان مقاله |
نسترن قطبی | nastaran ghotbi assisstant professor of tehran university of medical sciences استادیار گروه فیزیوتراپی ، دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
ماندانا شیرازی | mandana shirazi full professor of tehran university of medical sciences دکترای تخصصی آموزش مداوم پزشکی ، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
شهره جلایی | shohre jalaei assisstant professor of tehran university of medical sciences استادیار گروه فیزیوتراپی ، دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
حسین باقری | hossein bagheri full professor of tehran university of medical sciences استاد گروه فیزیوتراپی ، دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
صوفیا نقدی | sofia naghdi assisstant professor of tehran university of medical sciences استادیار گروه فیزیوتراپی ، دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
شیوا موسوی | shiva mousavi lecturer of tehran university of medical sciences مربی گروه فیزیوتراپی ، دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://mrj.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-67&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
دریافت فایل مقاله |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|