[صفحه اصلی ]     [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 8، شماره 32 - ( 1388 ) ::
برگشت به فهرست نشریات جلد 8 شماره 32 صفحات 167-182
آگاهی و ضایت بیمه‌شدگان: کاربرد فناوری اطلاعات در نظام تأمین اجتماعی
زهرا غدیری *، محمد عقیقی
چکیده:   (515 مشاهده)

طرح مسأله: هدف از پژوهش حاضر، بررسی سطح آگاهی و رضایتمندی بیمه شدگان تامین اجتماعی شهر کاشان از اجرای طرح ساماندهی سوابق در سال 85-84 بود. روش: روش تحقیق، توصیفی از نوع پیمایشی و جامعه آماری شامل کلیه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی شهر کاشان بود. نمونه‌گیری به صورت تصادفی منظم از بین بیمه شدگان انجام گرفت. حجم نمونه شامل 300 نفر از بیمه شدگان بود و ابزار اندازه گیری، پرسشنامه محقق ساخته با 23 سؤال بسته پاسخ، براساس طیف 5 درجه‌ای لیکرت بود که اعتبار آن براساس ضریب آلفای کرونباخ 98/0 برآورد گردید. یافته‌ها: نتایج نشان داد که سطح رضایت و آگاهی بیمه شدگان با احتمال 99% بیش از متوسط می‌باشد. سطح رضایت و آگاهی بیمه شدگان دارای مدرک تحصیلی دیپلم بالاتر از افرادی بوده است که مدرک پایین‌تر از دیپلم داشته‌اند. بر حسب سابقه بیمه تفاوت معنی داری وجود دارد. سطح رضایت و آگاهی افراد با سابقه بیمه بالاتر از 21 سال بیشتر از افراد با سابقه بیمه کمتر از 10 سال و 11 تا 20 سال بود. سطح رضایت و آگاهی افراد بیشتر از 41 سال سن بیشتر از افراد کمتر از 30سال و 31 تا 40 سال بوده است. همچنین میانگین رضایت و آگاهی مردان بیشتر از زنان بوده است. نتایج: سابقه، سن، جنس، سطح تحصیلات ارتباط مستقیمی با سطح رضایتمندی و آگاهی بیمه شدگان دارد. همچنین بین سطح رضایتمندی و سطح آگاهی ارتباط مستقیم وجود دارد.

واژه‌های کلیدی: آگاهی، بیمه شده، تامین اجتماعی، رضایتمندی، طرح ساماندهی
متن کامل [PDF 2244 kb]   (191 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل | موضوع مقاله: رفاه اجتماعی
دریافت: ۱۳۹۴/۶/۲ | پذیرش: ۱۳۹۴/۶/۲ | انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ghadiri Z, aghighi M. Awareness and Satisfaction of Insured Clients: Applying Information Technology in . Social Welfare. 2009; 8 (32) :167-182
URL: http://refahj.uswr.ac.ir/article-1-1872-fa.html
غدیری زهرا، عقیقی محمد. آگاهی و ضایت بیمه‌شدگان: کاربرد فناوری اطلاعات در نظام تأمین اجتماعی. رفاه اجتماعی . 1388; 8 (32) :167-182

URL: http://refahj.uswr.ac.ir/article-1-1872-fa.html

برگشت به فهرست نشریات دوره 8، شماره 32 - ( 1388 )
فصلنامه رفاه اجتماعی Social Welfare Quarterly
Persian site map - English site map - Created in 0.047 seconds with 782 queries by yektaweb 3326