طر حمسئله: پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه بین مؤلف ههای هوش هیجانی و ریسک فرار از منزل در دختران نوجوان اجرا شد. روش: این پژوهش همبستگی از نوع تحلیل رگرسیون چندگانه بود. ۵۰۰ نفر از دان شآموزان دختر مقطع متوسطه و پی شدانشگاهی مناطق ۲، ۵ و ۷ آموزش و پرورش شهر مشهد که به شیوه تصادفی طبق های خوش های انتخاب شده بودند با استفاده از پرسشنام ههای ویژگیهای جمعی تشناختی، ریسک فرار از منزل و هوش هیجانی بار اون مورد بررسی قرار گرفتند. یافت هها: تحلیل داد هها نشان داد که بین هوش هیجانی کلی و برخی از مؤلف ههای آن شامل احترام به خود، شادکامی، واقعی تسنجی، خودآگاهی هیجانی، تحمل استرس، انعطا فپذیری، مهارت تکانه، مسئولی تپذیری اجتماعی و حل مسئله با ریسک فرار دختران از منزل همبستگی منفی و معناداری وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون به ترتیب حاکی از نقش برجست هتر واقعی تسنجی، مهارت تکانه و شادکامی بر ریسک فرار دختران از منزل بود. نتایج: نتایج از تأثیر احتمالی مؤلف ههای هوش هیجانی بر ریسک فرار دختران از منزل حمایت م یکند. مؤلفه واقعی تسنجی برجست هترین متغیر در پی شبینی ریسک فرار دختران از منزل بود.
Share H, Asghar nejad farid A A, Yeke yazdandoost R, Tabatabaei M. Study of Relation between the Risk of Runaway Girls and Emotional Intelligence in Mashhad. Social Welfare. 2006; 5 (21) :225-246 URL: http://refahj.uswr.ac.ir/article-1-2052-fa.html
شاره حسین، اصغرنژاد فرید علی اصغر، یکه یزدان دوست رخساره، طباطبایی محمود. ارتباط مؤلفه های هوش هیجانی و ریسک فرار از منزل در دختران نوجوان. رفاه اجتماعی . 1385; 5 (21) :225-246