صفحه اصلی
درباره ما
خدمات
مدیریت نشریات
مدیریت آنلاین نشریات علمی
فرایند مدیریت نشریات علمی
ویراستاری و ترجمه
ویراستاری علمی و روش شناختی
ویراستاری فنی
اخلاق نشر
بررسی سرقت ادبی در مقالات
ویراستاری ادبی انگلیسی و فارسی
ترجمه مقالات
گرافیک و چاپ
گرافیک و طراحی نشریات
چاپ
نمایه سازی نشریات
موسسه اطلاعات علمی
اسکوپوس
پابمد
ابسکو
بانک اطلاعات نشریات دسترسی آزاد
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
رویت پذیری و ارجاع یابی مقالات
انتشار الکترونیک
سرویس علم سنجی
شناسه برنمود رقمی(دی . او .آی)
سرویس شمارنده ارجاعات مقالات
انتشار و بازاریابی مقالات
شبکه های اجتماعی
لینکدین
مندلی
آکادمیا
ریسرچ گیت
سیاست های نشر
اصول اخلاق نشر
راهنماها و فلوچارتهای اخلاقی نگاه
استانداردهای نگاه برای نویسندگان
استانداردهای نگاه برای دبیران
سیاستهای نگاه در فرایند داوری
اصول اخلاقی در مطالعات پزشکی
اصول اخلاقی در مطالعات روانشناسی
سیاست انتشار در نشریات نگاه
تعارض منافع نویسندگان
سیاستهای نگاه در کراس مارک
بروشور
فرم ارزیابی نشریات
دپارتمان های نگاه
دپارتمان خدمات نشریات
دپارتمان خدمات پژوهشگران
وب سایت ناشر
تماس با ما
English
سه شنبه 17 تیر 1404
فهرست مقالات
، 1399، جلد ۷، شماره ۲
ردیف
عنوان
تاریخ نمایه سازی
تاریخ بررسی
XML
مشاهده
۱
چگونگی آموزش معنویت در دانشکدههای پزشکی
1403/4/7
-
۸ بار
۲
اثربخشی آموزش گروهی آموزههای معنوی-مذهبی بر روی اضطراب، افسردگی و سازگاری با طلاق والدین در دختران دوره متوسطه مهناز کهریزه ، محمد صابری ، سپیده بشیرگنبدی چکیده زمینه و هدف: طلاق والدین میتواند باعث بروز مشکلاتی در کودکان شود و ممکن است آنان به راحتی با این پدیده سازگار نشوند؛ لذا ضروری است به دنبال عواملی باشیم که موجب بهبود آشفتگی و سازگاری آنان شود. ازاینرو این پژوهش باهدف بررسی اثربخشی آموزش گروهی آموزههای معنوی-مذهبی بر روی اضطراب، افسردگی و سازگاری با طلاق والدین در دختران دوره متوسطه انجام شد. روش بررسی: طرح پژوهش از نوع نیمهآزمایشی و بهصورت پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دختران دوره متوسطه شهرستان ملایر در سال ۱۳۹۸ بودند که والدین آنها از هم طلاق گرفته بودند. نمونه موردمطالعه شامل ۲۸ دختر بود که بهصورت نمونهگیری در دسترس انتخاب و بهصورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند و اعضای گروه آزمایش تحت آموزش گروهی آموزههای معنوی - مذهبی قرار گرفتند. از سیاهه رفتاری کودک (CBCL) و مقیاس تجدیدنظر شده سازگاری کودکان با طلاق (DAI-R) برای جمعآوری دادهها استفاده شد. دادهها از طریق تحلیل کوواریانس چندمتغیری (مانکوا) و نرمافزار SPSS-۲۲ مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفتند. یافتهها: نتایج نشان داد که پس از آموزش گروهی آموزههای معنوی - مذهبی تفاوت معناداری در پسآزمون اضطراب (۸۲/۲۴ =F و ۰۵/۰< p)، افسردگی (۵۰/۴= F و ۰۵/۰ <p) و سازگاری با طلاق والدین (۷۵/۶ =F و ۰۵/۰ <p) وجود دارد. نتیجهگیری: با توجه به یافتههای این پژوهش، آموزش گروهی آموزههای معنوی-مذهبی میتواند موجب بهبود اضطراب، افسردگی و نیز سازگاری بیشتر دختران با طلاق والدینشان شود. نتایج این پژوهش میتواند دارای تلویحات کاربردی فراوانی باشد. کلیدواژهها: معنویت، مذهب، طلاق، سازگاری، اضطراب، افسردگی.
1403/4/7
-
۱۱ بار
۳
تبیین تجارب معنوی بیماران مبتلا به سرطان پستان: یک مطالعه پدیده شناسی
1403/4/7
-
۱۰ بار
۴
اثربخشی مداخلات معنوی-مذهبی بر روی نشانگان سوگ بیمارگون و افزایش سرسختی روانشناختی مادران دارای اختلال سوگ بیمارگون
1403/4/7
-
۱۰ بار
۵
پیشبینی تابآوری دانشآموزان بر اساس شادکامی، سبکهای دلبستگی و نگرش مذهبی
1403/4/7
-
۱۱ بار
۶
Relationship between the Time of Intrauterine Insemination and Pregnancy Outcome, Based on Islamic Recommendations
1403/4/7
-
۱۲ بار
۷
پیش بینی اخلاق اسلامی کارکنان بیمارستان شهید محلاتی تبریز بر اساس انعطاف پذیری و تاب آوری
1403/4/7
-
۱۱ بار
۸
نقش هوش معنوی در خودکارآمدی کارآفرینانه با میانجی گری تفکر راهبردی
1403/4/7
-
۱۱ بار
۹
رابطه بهزیستی معنوی و بهزیستی روانشناختی با گرایش به سوء مصرف مواد در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان
1403/4/7
-
۱۰ بار
برگشت به نشریه انتخاب شده
|
برگشت به فهرست نشریات
|
برگشت به صفحه اول پایگاه