|
Journal of Research and Health، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۶۶۶-۶۷۲
|
|
|
عنوان فارسی |
اثر بخشی بازیهای توجهی بر میزان کارکرد های اجرایی وتوجه کودکان پیش دبستانی با ناتوانی های یادگیری عصب روانشناختی –تحولی |
|
چکیده فارسی مقاله |
پژوهش حاضرباهدف بررسی اثربخشی بازیهای توجهی بر میزان کارکرد های اجرایی و توجه کودکان پیش دبستانی با ناتوانی های یادگیری عصب- روان شناختی انجام شد. پژوهش حاضر آزمایشی و از طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل می باشد.بدین منظور با توجه به ملاک های ورود به پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای از بین کودکان پنج تا شش سال شهر اصفهان تعداد 20 نفر با ناتوانی یادگیری عصب- روان شناختی انتخاب و به تصادف در 2 گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند،و بازیهای توجهی بر روی گروه آزمایش انجام گرفت. ابزارهای مورد استفاده عبارت از آزمون کانرز و مقیاس هوش کودکان پیش از دبستان ریون بود. داده های بدست آمده با روش آماری تحلیل کواریانس چند متغیری ( مانکوا) مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت.تجزیه وتحلیل داده های حاصل از پژوهش نشان داد که بین عملکرد گروه آزمایش وکنترل در شاخص کارکردهای اجرایی وتوجه تفاوت معنی داری وجود دارد(001/0P<).نتایج پژوهش نشان داد که بازیهای توجهی بر میزان کارکرد های اجرایی و توجه کودکان پیش دبستانی با ناتوانی های عصب روانشناختی –تحولی موثر می باشد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Efficacy ofattention games on the rate of executive functionsand َattention of preschool children with neuropsychological learning disabilities |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
This study was to Efficacy of Attention Games on the Rate of Executive Function and Attention of Children with Neuropsychological Learning Disabilities. for this purpose 20 preschool children with Neuropsychological Learning Disabilities that were selected using multistage random sampling (each group consist of 10 children).The design was experimental and attention games was performed in experimental group .The instrument of this research included neuropsychological test of NEPSY, Raven Progressive matrices , Conners test .data was analyzed by Multivariate. Findings indicate that attention games can effect on the rate of Executive Function and Attention of children with Neuropsychological Learning Disabilities. Results of Multivariate has shown that Attention Games in Executive Function and Attention in preschool children from statistical point of view is meaningfull. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
شیما قلمزن | shima ghalamzan
مختار ملک پور | mokhtar malekpour
احمد عابدی | ahmad abedi
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jrh.gmu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-123-1&slc_lang=fa&sid=en |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقاله اصیل پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|