|
Journal of Holistic Nursing and Midwifery، جلد ۱۶، شماره ۲، صفحات ۳۴-۴۰
|
|
|
عنوان فارسی |
میزان تمرکز برمشتری پس از اجرای الگوی بهبود کیفیت در مراکز آموزشی درمانی رشت |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقدمه: در دنیای رقابتی و متحول امروزی سازمانهایی موفق خواهند بود که با تکیه بر اصول مشتری مداری، کیفیت خدمات و کالاهای خود را ارتقا دهند. هدف: این مطالعه با هدف تعیین میزان تمرکز بر مشتری پس از اجرای الگوی بهبود کیفیت در مراکز آموزشی درمانی رشت در سال 1384 انجام گرفته است. روش کار: پژوهش حاضر از نوع توصیفی ـ تطبیقی می باشد. جامعه پژوهش صاحبان فرآیند الگوی بهبود کیفیت در شش بیمارستان آموزشی، درمانی رشت می باشد. ابزار گردآوری داده ها چک لیست استاندارد بین المللی سیمپلی بتر میباشد. نتایج: درصد امتیازات مربوط به دانش مشتری در بیمارستان امیرالمومنین(38/51%)، دکترحشمت رشت(57/81%)، الــزهـرا (56/75%)، 17 شهریور(78/77%)، رازی(9/61%)، شفا(89/63%) است. میانگین امـتیازات مربوط به رضایت مشتری در بیمارستانهای امیرالمومنین، دکتر حشمت، الزهرا، 17 شهریور، رازی، شفا به ترتیب (08/53 %)، (27/66 %)، (66/66%)، (11/61%)، (96/53%)، (47%) است. نتیجه گیری: کلیه بیمارستانهای مورد مطالعه پیشرفت و بهبود مداوم در زمینه «دانش مشتری» و«رضایت مشتری» را در طیف گسترده ای از فرآیندهای خود و در بخش های متعددی از سازمانشان اعمال نموده اند و با اجرای الگوی بهبود کیفیت در بیمارستانهای مورد مطالعه تمرکز بر مشتری در بخش وسیعی از فرآیندهای سازمانی مد نظر و مورد توجه قرار گرفته است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
تمرکز بر مشتری، بیمارستان، کیفیت، بهبود کیفیت |
|
عنوان انگلیسی |
Level of costumer focus after implementing the quality improvement model in hospitals of Rasht |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Introduction: In the changing and competitive world of today, organizations will be successful that by relying on costumer Orientation, improve their quality of service and goods. Objectives: This study aimed to determine the level of costumer focus after implementing the quality improvement model in the hospitals of Rasht in 2005. Methods: This is a descriptive–comparative study. Study population consisted of the owners of quality improvement model process in six educational hospitals of Rasht. Data collection instrument included the international standard checklist of simply better. Results: The percent of scores related to the customer's knowledge in the Amiral Momenin was 51.38%, Dr. Heshmat 81.57%, Alzahra 75.56%, 17 Shahrivar 77.78%, Razi 61.9% and Shafa 63.89%. The mean scores related to the customers’ satisfaction in Amiral Momenin, Dr. Heshmat, Alzahra, 17 Shahrivar, Razi and Shafa was 53.08%, 66.27%, 66.66%, 61.11%, 53.96% and 47.53% respectively. Conclusion: All study hospitals performed processes in hospitals for constant improvement and recovery in” customer knowledge” and “customer satisfaction”. By implementing quality improvement model in study hospitals, focus on customer received attention in wide institution processes. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
customer focus, hospital, quality improvement |
|
نویسندگان مقاله |
فردین مهرابیان |
امیر اشکان نصیری پور | amir ashkan
علی صدر |
سکینه کشاورز محمدیان | keshavarz mohammadian
|
|
نشانی اینترنتی |
http://hnmj.gums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-243-75&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|