طب توانبخشی، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۴۲-۴۸

عنوان فارسی بررسی هوش هیجانی دانشجویان کارشناسی جدیدالورود دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سال ۹۰-۱۳۸۹
چکیده فارسی مقاله مقدمه و اهداف هوش هیجانی شامل توانایی­هایی مانند حفظ انگیزه و استقامت در برابر ناملایمات می­باشد و بیش از 50 درصد عامل موفقیت بستگی به هوش هیجانی دارد. با توجه به اهمیت آن در موفقیت تحصیلی دانشجویان ما بر آن شدیم تا عوامل موثر بر هوش هیجانی را در دانشجویان کارشناسی جدیدالورود دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سال 90-1389بررسی کنیم. مواد و روش ها در این بررسی از پرسش نامه هوش هیجانی بار–اون ( bar-on emotional Quotient )و پرسش نامه دموگرافیک استفاده شد. نمونه گیری به روش نمونه گیری در دسترس بوده و تمامی دانشجویان دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جدیدالورود سال 90-1389 به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت تحلیل داده­ها برای متغیرهای کمی از آزمون تی (T-test) و برای متغیرهای کیفی از آزمون کای اسکویر و از روش­های ناپارامتری برای بررسی ارتباطات بین متغیرها انجام شد. و از نرم افزار spss16 برای تجزیه و تحلیل آماری استفاده شد. یافته ها دراین تحقیق که 99 دانشجوی جدید الورود دانشکده توانبخشی سال1390-1389 حضور داشتند که 34 نفر از شرکت کنندگان مذکر و 65 نفر مونث بودند. از بین شرکت کنندگان 27 نفر(3/27%) آنها رشته کاردرمانی، 25 نفر (3/25%) رشته فیزیوتراپی، 22نفر (2/22%) رشته بینایی سنجی و 25 نفر(3/25%) رشته شنوایی سنجی بودند . نتیجه گیری هوش هیجانی با جنسیت(مونث بودن )، سطح سواد مادران و میزان درآمد خانواده رابطه مستقیم دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A study of emotional quotient of bachelor of science newcomer students in rehabilitation faculty of Shahid Beheshti University of Medical Sciences in 2010-2011
چکیده انگلیسی مقاله Background and Aim: Emotional intelligence includes abilities such as maintaining motivation and perseverance in the face of adversity. More than 50 percent of success is dependent on emotional intelligence. Due to its importance in the academic success of our students, it became the influencing factors of emotional intelligence in undergraduate new entrants Rehabilitation martyr Shahid Beheshti University of Medical Sciences 2010-2011 years to review. Materials and Methods: In this study, bar-on emotional Quotient and a demographic questionnaire were used. Sampling was available sample of bachelor of science newcomer students in rehabilitation faculty of Shahid Beheshti University of Medical Sciences in 2010-2011were selected as sample. For statistical analysis, t-test for quantitative variables (T-test) and Chi square test for qualitative variables and non-parametric methods were used to examine relationships between variables. And spss16 software was used for statistical analysis. Results: In this study, 99 students attended newcomer Rehabilitation In 1390-1389, 34 were male and 65 were female. Of the participants, 27 (27.3%) of their field of Occupational Therapy, 25 (25.3%) field of physical therapy, 22 patients (22.2%) Optometry degree and 25 (25.3%) were in the field audiology. Conclusion: Emotional intelligence and gender (female), maternal education level and family income has a direct relationship.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله نوید میرزاخانی |
1. مربی گروه آموزشی کاردمانی، دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. تهران. ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (Shahid beheshti university of medical sciences)

اسماعیل صادقی |
2. کمیته پژوهشی دانشجویی دانشجوی کارشناس ارشد کاردرمانی دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. تهران. ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (Shahid beheshti university of medical sciences)

راما یاسایی |
3. دانشجوی پزشکی. دانشگاه آنتیگوا امریکا.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (Shahid beheshti university of medical sciences)

سید مهدی طباطبایی | seyed mehdi
4. کارشناسی ارشد آماری، مربی و عضو گروه علوم پایه دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. تهران. ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (Shahid beheshti university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://www.medrehab.sbmu.ac.ir/article_1100007_1017.html
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده 1
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات