|
طب توانبخشی، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۱۱۳-۱۲۳
|
|
|
عنوان فارسی |
درمان مبتنی بر توانبخشی در کودکان دارای اختلالات پردازش شنوایی مرکزی |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقدمه و اهداف اختلال پردازش شنوایی مرکزی (CAPD) نقص در مکانیابی، طرفی سازی، افتراق شنیداری، مهارتهای شناخت الگو، پردازش زمانی و همچنین کاهش عملکرد در مواجه شدن با سیگنال رقابتی است. شیوع CAPD در کودکان 2 تا 3 درصد و در جمعیت بزرگسال تقریباً 70 درصد است. مداخلات برای اختلال پردازش شنوایی مرکزی (CAPD) بر ساختپذیری دستگاه عصبی استوار است، تحریک دستگاه شنیداری میتواند موجب بهبود تواناییهای پردازش شنوایی شود. اهمیت مطالعهی ما این است که اگر CAPD بدون درمان باقی بماند ممکن است سبب درک ضعیف گفتار، کاهش در عملکرد رفتاری، ضعف تحصیلی و تأثیر منفی در زمینه روانشناسی و ارتباطات اجتماعی شود پس یافتن بهترین روش درمانی مهم است. نتیجه گیری همسویی دست و چشم غالب در این رشته ورزشی مزایایی برای ورزشکار دارد و سبب افزایش احتمال تیراندازی به صورت دو چشمی میشود. بررسی چشم غالب در پروتکلهای ورزشی مورد توجه قرار گرفته اما به موضوع همسویی توجه کمتری شده است که می تواند در هدایت یک ورزشکار به سمت عملکرد موفق تر کمک کند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
مداخله، اختلال پردازش شنوایی مرکزی، ساخت پذیری، |
|
عنوان انگلیسی |
Treatment and rehabilitation of children with central auditory processing disorders |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background and Aim: Central auditory processing disorder (CAPD) was defined as involving deficits in localization, lateralization, auditory discrimination, pattern recognition skills, temporal processing, and performance decrements with competing or degraded auditory signals.CAPD prevalence in children 2 to 3 percent and the adult population is approximately 70 percent.Interventions for central auditory processing disorder (CAPD) is based on the neuroplasticity,Stimulate the audio system can be improved auditory processing ability. The importance of our study is that if CAPD left untreated may result in poor understanding speech, loss of function of behavior, poor school performance and impact in the field of psychology, and social communications therefore obtain the best method of treatment is important. Conclusion: In the intervention should use of top-down and bottom-up methods of treatment. Treatment should be based on age, language features and Specific defects person with CAPD.It is better a multi-disciplinary intervention In addition to the remedies hearing, speech and language therapy, and psychological well done. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سیده زینب نورالدینی | seyedeh zeinab 1. کمیته پژوهشی دانشجویی. دانشجوی کارشناسی ارشد شنوایی شناسی، دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (Shahid beheshti university of medical sciences)
احمد رضا ناظری | ahmad reza 2. مربی گروه شنوایی شناسی، دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (Shahid beheshti university of medical sciences)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.medrehab.sbmu.ac.ir/article_1100015_1017.html |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
1 |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|