طب توانبخشی، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۱-۶

عنوان فارسی سیر تحولی توجه پایدار در نمونه ای از کودکان ایرانی
چکیده فارسی مقاله مقدمه و اهداف توجه پایدار لازمه انجام تکالیف مستمر زندگی روزانه است. هدف از مطالعه حاضر بررسی سیر تحولی توجه پایدار در نمونهای از کودکان ایرانی است. مواد و روش ها در یک بررسی مقطعی مقایسهای با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس توجه پایدار220 کودک 7 الی 11 سال (79 دختر و 151 پسر) با میانگین سنی 09/9 و انحراف استاندارد46/1 با استفاده از آزمون عملکرد مداوم مورد بررسی قرار گرفت. از آزمون تحلیل واریانس یک راهه و آزمون تعقیبی توکی برای تحلیل استفاده گردید. یافته ها نتایج نشان داد که کودکان 7 تا 11 ساله در تعداد خطای حذف و زمان واکنش با هم تفاوت دارند و این تفاوت در سطح 0001/0 p < معنی­دار است. اما در مورد خطای ارتکاب تفاوتی مشاهده نشد. نتیجه گیری با توجه به نتایج هرچه سن افزایش پیدا می­کرد خطای حذف و مدت زمان واکنش کاهش می­یافت. در واقع با افزایش سن توجه پایدار افزایش می­یابد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله توجه پایدار، تحول، کودکان،

عنوان انگلیسی Development of Sustain attention development in sample of Iranian children
چکیده انگلیسی مقاله Background and Aim: Attention plays an important role in an individual performance. The purpose of present study was to evaluate the development of sustain attention in a sample of Iranian children. Materials and Methods: In the present cross sectional study, 220 7-10 years old elementary school students (aged 9.09±1.46 years) participated. Continuous Performance Test (CPT) performed for evaluation. One way ANOVA and post hoc tuckey tests were used for analysis. Results: Findings showed that children age between 7 to 11 years were different in number of omission error and reaction time (p< 0.0001). There was no difference in commission error. Conclusion: According to the results, we can conducted that as age increases omission error and reaction time decrease. Actually sustain attention increases with increasing age.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله sustain attention, evolution, Children

نویسندگان مقاله وحید نجاتی |
1. استادیار علوم اعصاب شناختی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

بهاره برزگر |
2. کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه شهید بهشتی. تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

پگاه پورگلدوز |
3. کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه شهید بهشتی. تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)


نشانی اینترنتی http://www.medrehab.sbmu.ac.ir/article_1100135_1009.html
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده 1
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات