|
طب توانبخشی، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۱-۶
|
|
|
عنوان فارسی |
سیر تحولی توجه پایدار در نمونه ای از کودکان ایرانی |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقدمه و اهداف توجه پایدار لازمه انجام تکالیف مستمر زندگی روزانه است. هدف از مطالعه حاضر بررسی سیر تحولی توجه پایدار در نمونهای از کودکان ایرانی است. مواد و روش ها در یک بررسی مقطعی مقایسهای با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس توجه پایدار220 کودک 7 الی 11 سال (79 دختر و 151 پسر) با میانگین سنی 09/9 و انحراف استاندارد46/1 با استفاده از آزمون عملکرد مداوم مورد بررسی قرار گرفت. از آزمون تحلیل واریانس یک راهه و آزمون تعقیبی توکی برای تحلیل استفاده گردید. یافته ها نتایج نشان داد که کودکان 7 تا 11 ساله در تعداد خطای حذف و زمان واکنش با هم تفاوت دارند و این تفاوت در سطح 0001/0 p < معنیدار است. اما در مورد خطای ارتکاب تفاوتی مشاهده نشد. نتیجه گیری با توجه به نتایج هرچه سن افزایش پیدا میکرد خطای حذف و مدت زمان واکنش کاهش مییافت. در واقع با افزایش سن توجه پایدار افزایش مییابد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
توجه پایدار، تحول، کودکان، |
|
عنوان انگلیسی |
Development of Sustain attention development in sample of Iranian children |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background and Aim: Attention plays an important role in an individual performance. The purpose of present study was to evaluate the development of sustain attention in a sample of Iranian children. Materials and Methods: In the present cross sectional study, 220 7-10 years old elementary school students (aged 9.09±1.46 years) participated. Continuous Performance Test (CPT) performed for evaluation. One way ANOVA and post hoc tuckey tests were used for analysis. Results: Findings showed that children age between 7 to 11 years were different in number of omission error and reaction time (p< 0.0001). There was no difference in commission error. Conclusion: According to the results, we can conducted that as age increases omission error and reaction time decrease. Actually sustain attention increases with increasing age. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
sustain attention, evolution, Children |
|
نویسندگان مقاله |
وحید نجاتی | 1. استادیار علوم اعصاب شناختی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
بهاره برزگر | 2. کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه شهید بهشتی. تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
پگاه پورگلدوز | 3. کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه شهید بهشتی. تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.medrehab.sbmu.ac.ir/article_1100135_1009.html |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
1 |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|