Journal of Holistic Nursing and Midwifery، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۱۳-۱۷

عنوان فارسی بررسی مقایسه ای سطح شایستگی بالینی (حیطه شناختی) دانشجویان پرستاری در زمینه مراقبت های بعد از عمل در دو گروه نظام آموزشی کارآموزی ... در عرصه و نظام آموزشی قدیم در یکی از دانشکده های پرستاری و مامایی منتخب شهر تهران
چکیده فارسی مقاله چکیده: . مقدمه: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی- تحلیلی از نوع مقایسه ای می باشد که در آن پژوهشگر به بررسی مقایسه ای سطح شایستگی بالینی (حیطه شناختی) دانشجویان پرستاری در زمینه ی مراقبتهای بعد از عمل در دو گروه نظام آموزشی کارآموزی در عرصه و نظام آموزشی قدیم در یکی از دانشکده های پرستاری و مامایی منتخب شهر تهران سال 1377 پرداخته است. از طریق نمونه گیری آسان تعداد 50 نفر دانشجوی کارشناسی پیوسته پرستاری. برای هر گروه انتخاب شدند. روش کار: ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش، پرسشنامه بود که از سه بخش مشخصات دموگرافیک(سن، جنس و وضعیت تأهلی)، دانش مراقبتهای بعد از عمل و کاربرد مراقبتهای بعد از عمل تشکیل شده است. داده های پژوهش پس از اتمام دوره تحصیلی واحدهای پژوهش، در یک مرحله توسط پرسشنامه گردآوری شد. نتایج: حاصل با توجه به اهداف و سئوالهای پژوهش نشان داد که: دانش و کاربرد مراقبتهای بعد از عمل در گروه نظام آموزشی کارآموزی در عرصه از سطح مطلوبی نسبت به گروه نظام آموزشی قدیم برخوردار می باشد، به منظور بررسی معنی دار بودن اختلاف میانگین امتیازات کسب شده واحدهای مورد پژوهش. در هر دو گروه در زمینه دانش مراقبتهای بعد از عمل، از آزمون آماری Z استفاده شد که نتیجه آزمون ( 2.11 = Z) اختلاف معنی دار در سطح ( 0 . 02>P) نشان داد. همچنین در مورد ارتباط بین مشخصات دموگرافیک و سطح دانش و کاربرد مراقبتهای بعد از عمل در هر گروه، از آزمونهای آماری کای دو (*X) و آزمون دقیق فیشر استفاده گردید که هیچکدام ارتباط معنی دار را نشان ندادند. "    
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Comparative Study of Clinical Competence Level (Cognitive Domain) of Nursing Students in Postoperative Care in two Groups of Educational Training ... in the Field of the old Educational System in one of Selected Faculties of Nursing and Midwifery in Tehran
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدرضا دین محمدی | Mohammad Reza DinMohammadi
Instructor, Department of Nursing , School of Nursing and Midwifery, Zanjan University of Medical Sciences, Zanjan, Iran
علوم پزشکی


نشانی اینترنتی http://hnmj.gums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-454-89&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/243/article-243-1617875.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات