Journal of Holistic Nursing and Midwifery، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۴-۹

عنوان فارسی بررسی اثرات دو روش آموزشی بر روی بیماران آفازیک ناشی از سکته مغزی
چکیده فارسی مقاله ناتوانی در خواندن بعد از سکته مغزی، مشکلی است که کمتر به آن توجه شده و کسانی که فعالیتهای طبیعی زندگی روزانه آنان به این مهارت بستگی دارد، بسیار متأثر می سازد. پرستارانی که مراقبت از بیماران دچار اختلال گویایی را بعهده دارند، باید آگاه باشند که نقص گویایی می تواند بر روی چگونگی خواندن بیمار تأثیر بگذارد. اختلال در توانایی خواندن، حتی تحصیل کرده ترین افراد را عملا به یک بیسواد مبدل می کند. در مرحله بازتوانی سکته مغزی، بیماری که زندگی روزانه وی به مکالمه بستگی داشته، به جایی می رسد که این نقص را فقدان دیگری برای خود تلقی خواهد کرد. شدت فقدان احساس شده توسط بیمار، نسبت مستقیم با میزان وابستگی وی به این مهارت در مرحله قبل از بیماری دارد. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of two Educational Methods on Stroke-Induced Aphasic Patients
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهرا اشرفی | Zahra Ashrafi
Nursing (MSN), School of Nursing and Midwifery, Guilan University of Medical Sciences, Rasht, Iran.
علوم پزشکی


نشانی اینترنتی http://hnmj.gums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-948-39&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/243/article-243-1694202.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات