|
دانش پیشگیری و مدیریت بحران، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۶۹-۷۹
|
|
|
عنوان فارسی |
مدارس ایمن برای جامعه: نمونه و ابزاری برای مدارس مقاوم در برابر بلایا |
|
چکیده فارسی مقاله |
فضاها و امکانات آموزشی به ویژه مدارس جز مراکز حیاتی هر جامعه هستند. مدارس در سرتاسر دنیا در جریان وقوع زلزله در مناطق زلزلهخیز یا به طور کلی تخریب شده یا به گونهای آسیب میبینند که عملاً غیر قابل استفاده میشوند. در این مقاله به تجربیات هند برای مقاومسازی ساختمان مدارس در برابر زلزله میپردازد. در بخش اصلی به روششناسی نظامند برای کاهش خطرات زلزله در بخش آموزش و پرورش پرداخته شده است. نوع مقاله: تجربه در میدان عمل. این مقاله ترجمه است |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Safe Schools for the Community: A Case and Tool for Disaster-Proof Schools |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Educational facilities, particularly schools, are critical centers of each community. Schools all over the world during the earthquake in earthquake-prone areas destroyed completely or damaged so that they are practically useless. In this article we address India experiences for retrofitting school buildings against earthquakes. In the main part, we discuss a systematic methodology for earthquake risk reduction in the education sector. Type of paper: Experience in the Field. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سانجایا بهاتیا | sanjaya bhatia خدمات جایابی بین الملی ای. بی. سی
مهناز خردمند | mahnaz kheradmand دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.dpmk.ir/browse.php?a_code=A-10-1-9&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|