، جلد ۲۰، شماره ۲، صفحات ۱-۹

عنوان فارسی بررسی عملکرد شغلی و عوامل مؤثر بر آن در کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان اسلام‌آباد غرب بر اساس مدل اچیو در سال ۱۳۹۴
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: ارزش‌یابی عملکرد اغلب به ‌عنوان یکی از مشکل‌ترین جنبه‌های کار مدیریت می‌باشد. فرآیند ارزش‌یابی عملکرد از ویژگی‌های دنیای کاری امروزی است که در ایجاد نیروی کاری مؤثر، مفید می‌باشد. مطالعه حاضر با هدف بررسی ابعاد عملکرد شغلی و عوامل مؤثر بر آن در کارکنان مراکز بهداشتی درمانی انجام گرفت. مواد و روش‌ها: این مطالعه از نوع توصیفی – تحلیلی و به‌ صورت مقطعی و تمام شماری بود و بر روی کارکنان مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت تابعه شهرستان اسلام‌آباد غرب در سال 1394 انجام گرفت. داده‌ها با استفاده از دو پرسش‌نامه مشخصات دموگرافیک و عملکرد شغلی هرسی و گلداسمیت جمع‌آوری گردید و با استفاده از آمار توصیفی، تحلیل واریانس یک طرفه، تی مستقل و با کمک SPSS نسخه 19 تحلیل شد. یافته‌ها: میانگین و انحراف معیار عملکرد شغلی برابر با 9±5/52 به دست آمد. میان عملکرد شغلی با جنسیت و سطح تحصیلات رابطه معنی‌داری یافت شد(05/0p≤). میان ابعاد بازخورد و محیط با جنسیت و بعد حمایت با نوع استخدام رابطه معنی‌داری وجود داشت(05/0p≤). نتیجه‌گیری: موفقیت و پیشرفت هر سازمان مبتنی بر عملکرد شغلی بالای کارکنان است. افزایش حقوق و مزایا و فراهم کردن محیط فیزیکی مناسب جهت بهبود عملکرد شغلی کارکنان توصیه می‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله عملکرد شغلی، مراکز بهداشتی درمانی، خانه بهداشت

عنوان انگلیسی Assessment of Job Performance and its Determinants in Healthcare Workers in Islamabad-e Gharb City based on ACHIVE Model In 2016
چکیده انگلیسی مقاله Abstract Background: Evaluation of performance is one of the hardest aspects of management responsibilities. Today, performance evaluation process is a characteristic of work world that can be useful in making workforce more effective. This study aimed to assess the job performance and its determinants in healthcare workers. Materials and Methods: This cross sectional and descriptive –analytical study conducted in capitation way on all workers in healthcare centers and health houses of Islamabad-e Gharb city in 2016. Data collection tools were questionnaires of demographics and job performance of Hersey and Goldsmith. Descriptive statistics, one way ANOVA and Independent sample T-test used in order to data analysis. Results: The mean and standard deviation of job performance score was 52.5± 9. There was a significant relationship between job performance with sex and education level (p< 0.05). Also, there were significant relationships between feedback and environment with sex, and support aspect with type of employment (p< 0.05). Conclusion: Success and progress of each organization is based on high levels of job performance in its employees. Solutions such increasing salary and providing good physical environment, can be useful to improve job performance of employees.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Healthcare centers, Health house, Job performance

نویسندگان مقاله احسان بخشی | Ehsan Bakhshi
Islamabad-e Gharb Health Care Network, kermanshah, Iran
شبکه بهداشت و درمان اسلام‌آباد غرب، کرمانشاه، ایران

رضا کلانتری | Reza Kalantari
Department of Ergonomics, School of Health, Shiraz University of Medical Sciences, Shiraz, Iran
گروه ارگونومی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیراز، ایران

نوشین سلیمی | Nooshin Salimi
Department of Health Education, School of Health Education, Hamadan University of Medical Sciences, Hamadan, Iran
گروه آموزش بهداشت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایران


نشانی اینترنتی http://jams.arakmu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-4797-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2736/article-2736-2048552.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده بهداشت
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات