|
راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی میزان رضایت دانشجویان پرستاری از روش تدریس کلاس وارونه در کاراموزی دانشکده پرستاری مامایی همدان: مقاله کوتاه |
|
چکیده فارسی مقاله |
سابقه و هدف: آموزش عالی نقش ارزنده ای در پیشرفت جوامع دارد و دانشجویان مهمترین مخاطبان در آموزش عالی هستند بررسی رضایت دانشجویان باعث انطباق ساختار دانشگاه بر اساس نیازسنجی دانشجویان می شود. مطالعه حاضر با هدف تعیین میزان رضایت دانشجویان پرستاری از روش تدریس کلاس وارونه در کاراموزی انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه مقطعی در سال 1396 با شرکت 40 دانشجوی پرستاری با نمونه گیری در دسترس در دانشکده پرستاری مامایی همدان انجام شد. ابزار مطالعه فرم اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه پژوهشگر ساخته رضایت از روش تدریس در کاراموزی بود. اجرای کلاس وارونه در کاراموزی شامل تهیه مواد آموزشی توسط مدرس و ایجاد فرصت مطالعه در منزل و پرسش و پاسخ در کلاس حضوری بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS ویرایش 16 و آزمون های آماری توصیفی تحلیل شد. یافته ها: میانگین رضایت دانشجویان از روش تدریس به روش کلاس وارونه (71/1±56/35 Min ±SD:) با حداقل نمره 30 و حداکثر نمره 38 بود. 100 درصد دانشجویان اعلام کردند اضطراب کمتری را در کلاس وارونه نسبت به روش تدریس معمول در کاراموزی تجربه کرده اند.100 درصد دانشجویان روش کلاس وارونه را به روش تدریس معمول ترجیح می دادند. نتیجه گیری: مشارکت دانشجویان در یادگیری باعث افزایش رضایت از روش تدریس می شود. پیشنهاد می شود روش کلاس وارونه بیش از پیش در کاراموزی استفاده شود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
کلاس وارونه، کاراموزی، روش تدریس، دانشجوی پرستاری |
|
عنوان انگلیسی |
Evaluation of nursing Students' Satisfaction from Teaching by Flipped class In internship at at Hamadan University of Medical Sciences: A Short Article |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background: Higher education has a valuable role to play in the development of societies, and students are the most important audience in higher education. The aim of this study was to determine the level of satisfaction of nursing students with the inverted class teaching method in internships. materials and methods: This cross-sectional study was conducted in 2017 with the participation of 40 nursing students with available sampling and census in Hamedan Midwifery Nursing School. The instrument of study was the demographic information form and the researcher-made questionnaire of satisfaction with the internship teaching method. The implementation of the Flipped class in the internship included the preparation of educational materials by the teacher and the creation of an opportunity to study at home and questions and answers in class. Data were analyzed using SPSS software version 16 and descriptive statistical tests. Results: The means student satisfaction with the Flipped class teaching method (35.1 ± 5.61 Min. SD) was with a minimum score of 30 and a maximum score of 38. 100% of students reported experiencing less anxiety in the Flipped class than the usual internship teaching method.100% of students preferred the Flipped class teaching method to the usual teaching method. Conclusion: Student participation in learning increases satisfaction with the teaching method. It is suggested that the inverted class method be used more in internship. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Flipped class, internship, teaching method, nursing student |
|
نویسندگان مقاله |
شهین توحیدی | shahin tohidi Lorestan University of Medical Sciences- Poldokhtar School of Nursing دانشگاه علوم پزشکی لرستان- دانشکده پرستاری پلدختر
حسین کریمی مونقی | hossein karimimoonaghi Mashhad University of Medical Sciences دانشگاه علوم پزشکی مشهد
آرزو شایان | Arezoo Shayan Hamadan University of Medical Sciences دانشگاه علوم پزشکی همدان
زهرا خلیلی | Zahra Khalili Hamadan University of Medical Sciences دانشگاه علوم پزشکی همدان
حسن احمدی نیا | Hassan ahmadinia Rafsanjan University of Medical Sciences دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
|
|
نشانی اینترنتی |
http://dsme.hums.ac.ir/browse.php?a_code=A--351-1&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|