مجله اطلاع رسانی پزشکی نوین، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۴۷-۵۶

عنوان فارسی تدوین الگوی اخلاق آموزش مجازی در دانشکده علوم‌پزشکی شیراز با رویکرد کیفی (تحلیل مضامین)
چکیده فارسی مقاله هدف: رعایت اخلاق آموزشی تضمین‌کننده‌ی سلامت فرآیند یاددهی- یادگیری در دانشگاه است و موجب افزایش تعهد پاسخ‌گویی مدرسان نسبت به نیازهای دانشجویان می‌شود. از این رو، این پژوهش با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر الگوی اخلاق آموزش مجازی انجام پذیرفت. روش‌ها: این پژوهش، مطالعه‌ای کیفی است که در سال 1400 انجام شده است. جامعه مورد مطالعه در پژوهش حاضر خبرگان دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌باشند و نمونه 12 نفری با روش نمونه‌گیری گلوله برفی تعیین گردیده است. جهت جمع‌آوری اطلاعات از مصاحبه‌های نیمه ‌ساختاریافته و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات روش تحلیل مضامین (تحلیل تم) به کار گرفته شد. نتایج: در این پژوهش سه مضمون فراگیر، شامل عوامل سازمانی، زمینه‌ای و روانشناختی، 11 مضمون سازمان‌دهنده و 72 مضمون پایه‌ای استخراج گردید. نتیجه‌گیری: تدوین الگوی اخلاق آموزش مجازی می‌تواند به بهبود آموزش مجازی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کمک نماید همچنین با توجه به عوامل مستخرج در این پژوهش و طبقه‌بندی عوامل، عوامل سازمانی به دلیل دارا بودن عوامل بیشتر و تأکید خبرگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اخلاق، آموزش مجازی، اخلاق آموزش، ارزش‌های اخلاقی، آموزش عالی

عنوان انگلیسی Developing a model of ethics in virtual education in Shiraz University of Medical Sciences with a qualitative approach (Theme analysis)
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Ethics, Virtual Education, Education Ethics, Ethical Values, Higher Education

نویسندگان مقاله زهرا شفیعی | Zahra Shafiei
Department of Management, Apadana Higher Education Institute, Shiraz, Iran.
گروه مدیریت، مؤسسه آموزش عالی آپادانا، شیراز، ایران

امید جباری | Omid jabbari
Department of Civil Engineering, Kish International Branch, Islamic Azad University, Kish Island, Iran
گروه مهندسی عمران، واحد بین‌الملل کیش، دانشگاه آزاد اسلامی، جزیره کیش، ایران.

عباس ثابت | Abbas Sabet
Department of Management, Apadana Higher Education Institute, Shiraz, Iran
گروه مدیریت، مؤسسه آموزش عالی آپادانا، شیراز، ایران


نشانی اینترنتی http://jmis.hums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-483-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات