|
مجله اطلاع رسانی پزشکی نوین، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۲-۱۳
|
|
|
عنوان فارسی |
گردشگری و اطلاعرسانی پزشکی مبتنی بر وب: یک رویکرد نتنوگرافی (مورد مطالعه: پلتفرم گردشگری پزشکی آریا مدتور) |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف: کشور ما به عنوان یکی از شناختهشدهترین کشورها در گردشگری پزشکی پتانسیل بالقوهای برای رشد در این صنعت دارد و مستلزم اطلاعرسانی و تبلیغات بازاریابی در رسانههای آنلاین بهویژه وبسایتهاست. بنابراین هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی محتوای تولیدشده وبسایت خدمات گردشگری پزشکی آریامدتور جهت اطلاعرسانی به گردشگران است. روش ها: این پژوهش یک مطالعه کاربردی بود که با اتخاذ رویکردی استقرایی در آن از روش تحقیق کیفی نتنوگرافی استفاده شد. جمعآوری دادهها به سه صورت دادههای بایگانی، استخراجشده و فیلدنوت، از وبسایت گردشگری آریامدتور در سال 1400 صورت گرفت و تحلیل دادههای آنلاین نیز در دو مرحله تحلیل محتوای وبسایت و تحلیل کامنتهای مشتریان و ابر کلمات با استفاده از نرمافزار Atlas.ti انجام شد. یافته ها: نتایج حاصل از بررسی محتوای وبسایت آریامدتور نشان داد که محتوای وبسایت در سه دسته محتوای رابطهای، سازمانی و تبلیغاتی قرار دارد. تحلیل نظرات گردشگران پزشکی نیز نشان داد که وبسایت آریامدتور توانسته تمام اطلاعات موردنیاز گردشگران را پوشش دهد. همچنین ابر کلمات نشان دادند که گردشگران از اطلاعرسانی و خدمات شرکت رضایت دارند و بیشتر به دنبال اطلاعاتی در حوزه هزینه، ایران، اقامت، غذا و مترجم هستند. آنها بیشترین اطلاعات خود را از ویدئوهای گردشگران مصرفکننده خدمات شرکت دریافت میکنند. نتیجه گیری: استفاده از پلتفرمها با تمرکز بر محتواهای تبلیغاتی، رابطهای و سازمانی در اطلاعرسانی و جذب گردشگران پزشکی بسیار مؤثر است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
گردشگری پزشکی، اطلاعرسانی، نتنوگرافی، وبسایت |
|
عنوان انگلیسی |
Web-based Information for Medical Tourism: Case Study of AriaMedTour Medical Tourism Company, Iran |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Objective: As one of the well-known countries for medical tourism, Iran has the potential for growth in this industry and requires information and advertisements in online media and websites. This study aims to investigate the effectiveness of the content produced by the website of AriaMedTour Medical Tourism Company in informing tourists. Methods: This is an applied study that adopted an inductive approach in which the netnography qualitative research method was used. Data were collected in three forms: archive data, extracted data and field data, from the AriaMedtour website in 2021 and online data were analyzed in two stages of content analysis and analysis of customer comments and keywords in ATLAS.ti software. Results: The results of content analysis showed that the content of the website falls into three categories of relational, organizational and advertising. Analysis of medical tourists' opinions also showed that the website was able to cover all the information needed by tourists. The tourists were satisfied with the information and services of the company and were mostly looking for information about costs, Iran, accommodation, food, and availability of translators. They get most of their information from the videos of tourists received the company's services. Conclusion: The use of web-based platforms focusing on relational, advertising, and organizational contents for informing and attracting medical tourists is very effective. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Medical tourism, Information, Netnography, Website |
|
نویسندگان مقاله |
عظیم زارعی | Azim Zarei Department of Management, Faculty of Management and Economics, Semnan University, Semnan, Iran. گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران.
مریم اصغری نجیب | Maryam Asgharinajib Department of Management, Faculty of Management and Economics, Semnan University, Semnan, Iran. گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران.
سیما علی پور | Sima Alipour Department of Management, Faculty of Management and Economics, Semnan University, Semnan, Iran. گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jmis.hums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-495-2&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|