مجله اطلاع رسانی پزشکی نوین، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۷۴-۸۵

عنوان فارسی بررسی رضایت کارکنان از بسته‌های خدمات حمایتی کووید-۱۹؛ یک مطالعه موردی در دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز
چکیده فارسی مقاله هدف: بیماری کووید-19 چالش‌های روحی‌روانی متعددی را برای کارکنان نظام‌های سلامت به همراه داشته است. این مطالعه با هدف بررسی رضایت کارکنان شاغل در ستاد مرکزی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز از بسته‌های خدمات حمایتی کووید-19 انجام پذیرفت. روش ها: این مطالعه توصیفی‌مقطعی با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی بر روی 311 نفر از کارکنان شاغل در ستاد مرکز دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در سال 1399 انجام شد. ابزار جمع‌آوری داده، پرسش‌نامه‌های محقق‌ساخته بود. داده‌ها با استفاده از روش‌های آماری توصیفی و استنباطی، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون‌های تی‌تست و آنووا، به‌وسیله نرم‌افزار SPSS نسخه 23 در سطح معنی‌داری 5 درصد تحلیل شدند. یافته ها: میانگین رضایت کارکنان مورد‌مطالعه برابر با 19/83±‌118/57(از 200) به دست آمد. میانگین رضایت کارکنان از بسته حمایتی خدمات فردی و خانوادگی و سازمانی به‌ترتیب برابر با 10/35±‌54/29 و 12/86±‌64/28 (از 100) محاسبه شد. بین رضایت کارکنان از بسته‌های خدمات حمایتی با متغیرهای سابقه کار (0/04=P)، جنسیت (0/04=P)، و محل خدمت (0/01=P) ارتباط آماری معنی‌داری مشاهده شد.  نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش، رضایت کارکنان مورد‌مطالعه در سطح متوسط قرار داشت. برنامه‌ریزی به‌منظور ارتقای سطح رضایت کارکنان با توسعه و بهبود بسته‌های خدمات حمایتی در ابعاد فردی، خانوادگی و سازمانی پیشنهاد می‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رضایت، کارکنان، کووید-19

عنوان انگلیسی Assessing Satisfaction With COVID-19 Emergency Support Packages in Employees of Shiraz University of Medical Sciences, Shiraz, Iran
چکیده انگلیسی مقاله Objective: The COVID-19 disease has led to psychological challenges for health care providers. This study aims to investigate the satisfaction of employees working in the headquarter of Shiraz University of Medical Sciences (SUMS) with the COVID-19 emergency support packages. Methods: This descriptive cross-sectional study was performed on 311 employees of the SUMS headquarter who were selected using a stratified random sampling method in 2021. Data collection tool was a researcher-made questionnaire. Data were analyzed using descriptive and inferential statistics (Pearson correlation test, t-test, and ANOVA) in SPSS v. 23 software at a significance level of 0.05.  Results: The mean total satisfaction level of employees was 118.57±19 19.83 (out of 200). Their mean satisfaction with the support packages at individual/family and organizational levels were 54.29±10.35 and 64.28 86±12.86 (out of 100), respectively. There was a statistically significant relationship between employees' satisfaction and their work experience (P=0.04), gender (P=0.03), and workplace (P= 0.01).  Conclusion; The satisfaction of SUMS headquarter staff with the COVID-19 emergency support packages is at a moderate level. Planning is recommended to increase their satisfaction by developing and improving the support packages at individual, family and organizational levels.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Satisfaction, Employee, COVID-19

نویسندگان مقاله علی رضا یوسفی | Ali Reza Yusefi
Department of Public Health, Faculty of Health, Jiroft University of Medical Sciences, Jiroft, Iran.
گروه بهداشت عمومی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت، جیرفت، ایران.

شکیبا روحانی سروستانی | Shakiba Rohani Sarvestani
Department of Operating Room Technology, Dr Mir Hospital, Shiraz University of Medical Sciences, Shiraz, Iran.
گروه تکنولوژی اتاق عمل، بیمارستان دکتر میر، دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، شیراز، ایران.

پبوند باستانی | Peivand Bastani
Health Services Management Department, Health Human Resources Research Center, Shiraz University of Medical Sciences, Shiraz, Iran.
گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، مرکز تحقیقات منابع انسانی سلامت، دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، شیراز، ایران.

مهرداد شریفی | Mehrdad Sharifi
Department of Emergency Medicine, Faculty of Medicine, Shiraz University of Medical Sciences, Shiraz, Iran.
گروه طب اورژانس، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، شیراز، ایران.

نرجس السادات نسبی | Narjes Sadat Nasabi
Health Services Management Department, Health Human Resources Research Center, Shiraz University of Medical Sciences, Shiraz, Iran.
گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، مرکز تحقیقات منابع انسانی سلامت، دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، شیراز، ایران.

رسول رئیسی | Rasoul Raesi
Department of Health Services Management, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran
گروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران

سلمان دانشی | Salman Daneshi
Department of Public Health, Faculty of Health, Jiroft University of Medical Sciences, Jiroft, Iran.
گروه بهداشت عمومی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت، جیرفت، ایران.


نشانی اینترنتی http://jmis.hums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-590-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات