|
|
، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۸۶-۸۹
|
|
|
| عنوان فارسی |
یادگیری در رویکرد شناختی |
|
| چکیده فارسی مقاله |
علومشناختی به عنوان دانشی چند رشتهای مرکب از علم اعصاب، روانشناسی، زبانشناسی، هوش مصنوعی و فلسفه ذهن یکی از دانشهای نو است که در چند دهه اخیر توانسته است رازهای نهفته بیشتری را درباره مغز و ذهن آدمی بگشاید. این دانش نو بر همه ابعاد حیات انسانی، هر آنچه با مغز و ذهن انسان سروکار دارد، تأثیرگذار است و طبعاً یکی از مهمترین زمینههایی که بیشترین تأثیر را از یافتههای آن خواهد پذیرفت آموزش و پرورش میباشد. روانشناسی شناختی به عنوان یکی از شاخههای فرعی علوم شناختی تلاش دارد کارکردهای مغز را بر اساس یافتههای علوم شناختی تبیین کند و آموزش و پرورش شناختی بر آن است که رویکرد شناختی را در صحنه آموزش و پرورش تجربه نماید1. در این مقاله یکی از موضوعات مهم روانشناسی یعنی یادگیری بر اساس رویکردشناختی تبیین میگردد. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
| عنوان انگلیسی |
|
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
| نویسندگان مقاله |
کمال خرازی | Kamal Kharazi
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://icssjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-2-250&slc_lang=other&sid=1 |
| فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
other |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
| نوع مقاله منتشر شده |
مروری |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|