|
|
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۷۷-۷۸
|
|
|
| عنوان فارسی |
مهار خشم با روش شناختی- رفتاری در کودکان دبستانی (بررسی نتایج درمان) |
|
| چکیده فارسی مقاله |
مهار خشم با روش شناختی-رفتاری در کودکان دبستانی (بررسی نتایج درمان) الهام شیرازی مشکلات ناشی از خشم مانند رفتارهای مقابله ای (oppositional)،خشونت،ناکامی و پرخاشگریهای فیزیکی و لفظی از دلایل عمده ارجاع کودکان به مراکز مشاوره و درمان بوده است. در این تحقیق،10 جلسه گروه درمانی شامل سه مرحله شناخت هیجانها،افزایش مهارتهای شناختی و تمرینهای نمایشی برای مهار خشم تشکیل و نتایج آن با گروه کنترل که تنها بازیهای تفریحی انجام میدادند،مقایسه شد. کودکان گروه درمان در مقایسه با گروه کنترل کمتر خشمگین و دچار عواقب ناشی از خشم شده بودند و کوشش بیشتری برای مهار بیان خشم میکردند. کلا کودکان به الگوبرداری و تمرین رفتارهای مناسب بیشتر علاقه داشتند،در انجام دادن تکالیف همکاری نمیکردند،برخی به بررسی دلایل بروز خشم و تفکر مرحله به مرحله،علاقه بیشتری نشان میدادند و برخی به ارزیابی برانگیختگی خشم و آرام بخشی تمایل بیشتری داشتند. نتایج این تحقیق نشان میدهد که مداخلات شناختی-رفتاری بر مهار بیان خشم و آموزش راههای مناسب بیان خشم به کودکان موثر بودند؛اما بر احساس خشم اثری نداشتند. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
مهار خشم، کودکان، بررسی نتایج درمان، بیان خشم، پرخاشگری، شناخت، تمرین روشهای مهار خشم |
|
| عنوان انگلیسی |
|
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
| نویسندگان مقاله |
الهام شیرازی |
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://icssjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-2-622&slc_lang=fa&sid=1 |
| فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
fa |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
| نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی اصیل |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|