|
|
، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۵۹-۶۰
|
|
|
| عنوان فارسی |
گزیده ۲: انتساب هدفداری در ستامپرانزه ها |
|
| چکیده فارسی مقاله |
اساس این روش بر این مسئله استوار است که کودکان و نوزادان به موارد،حالتها و اشکالی که برای آنها تازگی داشته باشد یا خلاف انتظار آنها باشد بیشتر مینگرند و زمان خیرهشدن کودک به پدیدهای میتواند بیانگر انتظار او در باره آن پدیده باشد. سوال گرگلی و سیبرایان بود که بعد از برداشتن مانع مسیر مورد انتظار حرکت مکعب مستطیل برای کودک چگونه است؟ آیا حالت ج مورد انتظار اوست یا حالت د؟ تحقیقات گرگلی و سیبرا نشان داد که کودکان در این شرایط به حالت ج بیشتر از حالت د خیره میشوند. بر اساس این آزمایشها،چنین نتیجه گیری شده است که کودک انسان حتی در سنی کمتر از یکسال میتواند به نوعی حالت هدفداری را به اشیاء نسبت دهد به عنوان مثال میتوان چنین نتیجه گرفت که مسیر دایرهای مکعب مستطیل به دلیل هدف (خواست) آن در رد شدن از مانع است. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
شامپانزهها، کودک، انتساب هدف، انتساب هدفداری در ستامپرانزه ها، حالت، شامپانزهها قادر به انتساب حالات، انتساب هدفداری در شامپانزهها، تئوری ذهن، هدفداری، کمک روش بررسی مدتزمان نگریستن |
|
| عنوان انگلیسی |
|
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
| نویسندگان مقاله |
سولر اسنیکولز | Culler Snichols
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://icssjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-2-607&slc_lang=other&sid=1 |
| فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
other |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
| نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی اصیل |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|