|
، جلد ۲۵، شماره ۲، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
ارائه یک هستانشناسی شناختی برای توسعه طرح کار و ستد |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقدمه هستانشناسی توصیفی صریح و طبیعی از مفاهیم یک دامنه از یک بحث است. در سالهای اخیر، توسعه آنتولوژی به منزله توصیف واژههای یک دامنه خاص و ارتباطات میان آنها مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از مفاهیم شناختی در هر زمینهای میتواند تفاوت ایجاد کند. در طراحی یک هستانشناسی، قطعا اگر برنامهریزی از جنبه شناختی مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد نتایجی دقیقتر و عملکردی بهتر به همراه خواهد داشت. چشم انداز کسب و کار امروزه با پیچیدگی و عدم اطمینان همراه است و نیاز به ابزارهای مقابله با آن برای پیشرفت کسب و کار ضروری به نظر می رسد. یکی از بزرگترین علایم موفقیت مدیران موفق سازمانها، توانایی تفسیر رخدادها و وقایع غیر مرتبط و برنامهریزی نشده است. روش کار استفاده از علوم شناختی در این زمینه نیز قطعا مفید خواهد بود. برنامه ریزی کسب و کار دقیق برای سودآوری با توجه به رقابت شدید جهان امروز، ضروری است. این بدان معنی است که تمام قسمتهای کسب و کار باید بهینه و تقویت شوند. یافتهها در این نوشته هستانشناسی کسب و کار با رویکرد شناختی طرح ریزی و ارائه شده است. نتیجهگیری هدف از این تحقیق این است که به مفهوم طرحهای استراتژیک کسب و کار با رویکرد هستانشناسی شناختی بپردازیم تا پایهای برای ابزارهای مدیریت جدید فراهم شود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
آنتولوژی، علوم شناختی، استراتژی، نقشه راه کسب و کار |
|
عنوان انگلیسی |
Design a cognitive ontology model to develop a business strategic plan |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
With the advent of modern technologies, customers have become more informed patrons and influential reviewers, who are responsible for the success or failure of a business. In this research, it is demonstrated that as long as a business adopts a customer-based strategy, taking advantage of its customers, it will earn more income. Concentrating on customers as the primary strategy of the business, the firm could attain non-financial values like trust and loyalty, which leads to the growth in financial values like sales and revenue. Ontology defines a common term for researchers who need to share information in specific areas. The ability to interpret unrelated and unplanned events, is one of the biggest signs of success for a powerful manager of an organization. For business growth, there is an essential need for tools to deal with this issue. Although various ontologies in business have been proposed so far, none of them have been designed with a cognitive approach. The purpose of this study is to address the concept of strategic business plans with a cognitive ontology approach to provide a basis for new management tools. This research proposed to design a cognitive ontology model to develop a business strategic plan that associates customer metrics with a conventional business model, determines the relationship between components, and substantiates the growth of the financial values. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Business model Ontology, Cognitive strategy, Cognitive ontology, Customer satisfaction |
|
نویسندگان مقاله |
ندا باقرزاده | Neda Bagherzadeh
سعید ستایشی | Saeid Setayeshi
|
|
نشانی اینترنتی |
http://icssjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1043-2&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
مدل سازی شناختی، پردازش سیگنال و تصویربرداری مغز |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی اصیل |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|