، جلد ۹، شماره ۳۵، صفحات ۴۴۴-۴۷۳

عنوان فارسی راهبرد بازاریابی پایدار شبکه‌های هوشمند انرژی با رویکرد سیاست‌های کلی علم و فناوری
چکیده فارسی مقاله انرژی یکی ‌‌از ‌صنایع ‌پر‌طرفدار و مهم در دنیا محسوب می‌شود. در عصر حاضر، فناوری‌ها و رشته‌های مختلفی، ازجمله فناوری اطلاعات، بازده صنعت انرژی را افزایش داده است. در اکوسیستم کنونی مدیریت انرژی، سهم اینترنت اشیا (IoT) در شبکه‌های هو‌شمند، به‌علت امتیازات چند‌گانۀ آن در زمینه‌های متفاوت، توان بالقوه‌ای به‌دست آورده ‌است. براساس سیاست‌های کلی علم و فناوری و دستیابی به علوم و فناوری پیشرفته در این حوزه، ارائۀ راهبرد برای بازاریابی در بخش انرژی، با نگاه به فناوری‌های نو، احساس می‌‌شود. بنابراین در پژوهش پیشِ‌رو، راهکاری برای بهره‌وری بیشتر انرژی برمبنای این سیاست‌ها پیشنهاد شده است. ارزیابی وضعیت موجود بازاریابی شبکۀ هوشمند انرژی و ارائۀ الگوی دلخواه برای بهره‌وری انرژی است که منظور از مدل بهینه، مناسب‌ترین راهبردهای بازاریابی است. در این پژوهش، قابلیت‌ها و محدودیت‌های راهبردهای کلان توسعه، مبتنی بر اینترنت اشیا (تحت عنوان نقاط قوّت و ضعف، و فرصت و تهدید)، به‌طور کلان و راهبردی بررسی شده ‌است. این پژوهش با بهره‌گیری از SWOT مدون‌سازی‌شده و با کمک مدل QSPM کامل شده ‌است. همچنین در پایان، یک راهبرد کلان دفاعی برای استفاده از اینترنت اشیا در بخش انرژی به‌عنوان نتیجۀ پژوهش ارائه شده که به کمک آن می‌توان از اینترنت اشیا در صنایع راهبردی انرژی استفاده کرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اینترنت اشیا، راهبرد، داده‌های بزرگ، بازاریابی پایدار انرژی، سیاست‌های کلی علم و فناوری،

عنوان انگلیسی The Sustainable Marketing Strategy for Smart Energy Networks based on Implementing the Science and Technology General Policies
چکیده انگلیسی مقاله Energy is one of the popular and important industries in the world. Currently, technologies and other areas of knowledge such as IT, have increased the productivity of the energy industry. In the current ecosystem of the energy management, the internet of things in the smart network has gained much of a potential due to its advantages in different areas. Based on the general policies in science and technology and the access to the advanced science and technology in this area, suggesting strategies for marketing in the energy industry is needed, considering the modern technologies. Therefore, the current study suggests some strategies for more productivity of energy. The analysis of the marketing in the smart energy network and the related model could be done for the sake of better productivity from energy. The ideal model means the most appropriate marketing strategies. This study analyzes the potentials and limitations of the macro-strategies of development based on the internet of things. The research borrows SWOT and QSPM models in this regard. In addition, a general defensive approach for using the internet of things in the area of energy is put forth as a result of the study, through which the internet of things could be used in strategic energy industries.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله اینترنت اشیا, راهبرد, داده‌های بزرگ, بازاریابی پایدار انرژی, سیاست‌های کلی علم و فناوری

نویسندگان مقاله رضا زینلی زاده |
دانشجوی کارشناسی‌ارشد، رشتۀ MBA استراتژی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران

امیدمهدی عبادتی |
استادیار، گروه مدیریت عملیات و فناوری اطلاعات، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران

محمدعلی جعفری |
استادیار، گروه ریاضیات مالی، دانشکدۀ علوم مالی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://www.jmsp.ir/article_129608_4dbf56117a092345efc8a9d9cc821161.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات