، جلد ۹، شماره ۳۳، صفحات ۵۴-۸۰

عنوان فارسی عوامل مؤثر بر توسعۀ کسب‌‌وکارهای جدید علمی در سطح بین‌المللی و تجربیات جهانی
چکیده فارسی مقاله در عصر معاصر، سیاست­های توسعۀ کسب­وکار یکی از مهم‌ترین نیروهایی به‌شمار می­آید که دنیای مدرن را تحت تأثیر قرار داده است. از طرف دیگر جهانی شدن باعث افزایش میزان رفاه و یافتن فرصت شغلی بهتر شده است. هدف پژوهش حاضر مطالعۀ عوامل مؤثر بر توسعۀ کسب­وکارهای جدید در سطح بین‌المللی و تجربیات جهانی است. در این پژوهش، از روش تحقیق آمیخته استفاده شد. یافته­های تحقیق روشن کرد که دانشگاه آزاد اسلامی برای پیشبرد اثربخش امور و سیاست­های خُرد و کلان، به ساختار سازمانی خاصی نیاز دارد که هدف از این کار تنظیم و ساختارمند کردن فرهنگ سازمانی به‌نحوی است که عملکرد مؤثر امکان­پذیر گردد. همچنین مطابق نتایج، رسالت دانشگاه، به‌عنوان پیش­بین صلاحیت توسعۀ سیاست­های کارآفرینی، باید در چهار دسته درنظر گرفته شود: ساختاری، عملکردی، توسعه­ای و محتوایی. براساس یافته­های پژوهش، توسعۀ سیاست­های کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند اقدامات همه‌جانبه و هماهنگی در جنبه‌های مختلف اقدامات کارآفرینانه، ارتباطات بین­المللی، فرهنگ نوآوری، برنامه­ریزی آموزشی و حتی فردی است. معیار نیکویی برازش برای مدل نهایی سیاست­های توسعۀ کسب­وکارهای جدید معادل 694/0 به‌دست آمد که به‌نسبت مقدار مناسبی است. بنابراین برازش کلی مدل قابل قبول است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کسب و کار، سیاست‌های توسعه، تجربیات جهانی، سطح بین‌المللی، دانشگاه آزاد اسلامی،

عنوان انگلیسی Factors Affecting Development of New Science Businesses at International Level and Global Experience
چکیده انگلیسی مقاله In contemporary era, business development policy is one of the most important forces affecting the modern world. Moreover, globalization has resulted in increased welfare and more job opportunities. The current study aims to investigate the effective factors in developing new businesses at the international level and global experiences. It employs mixed-method. The findings show that Islamic Azad University requires a particular organizational structure to have effective micro and macro policies, meaning that it has to fine-tune and structuralize its organizational culture. Also, the findings indicate that the aims of the university as an organization to develop entrepreneurship policies could be categorized into four groups: structural, practical, developmental, and content-based. According to the findings of the study, developing the entrepreneurship policies in Islamic Azad University requires multi-faceted and organized measures in relation to entrepreneurship, international relations, cultural innovation, educational planning, and even individual levels. The Goodness of Fit test for the business development policy model is 0.694 which is a partially significant level. Therefore, the model is acceptable. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله کسب و کار, سیاست‌های توسعه, تجربیات جهانی, سطح بین‌المللی, دانشگاه آزاد اسلامی

نویسندگان مقاله رضا یادگاری |
دکترای کارآفرینی بین‌الملل، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول، علی‌آباد کتول، ایران

ابراهیم عباسی |
دانشیار، گروه مدیریت، دانشکدۀ علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران

مجید اشرفی |
استادیار، گروه حسابداری، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول، علی‌آباد کتول، ایران

فریدون آزما |
استادیار، گروه مدیریت آموزشی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول، علی‌آباد کتول، ایران


نشانی اینترنتی https://www.jmsp.ir/article_108220_c7cfb687ceabab8fd2579a1f30cb9a4d.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات