|
، جلد ۲۵، شماره ۳، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
توسعه مدل هوش مصنوعی مبتنی بر منطق فازی به منظور ارزیابی توانمندی بازاریابی محتوایی در خرید برندهای تلویزیون در سطح شهر تهران در پلتفرم تلگرام |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقدمه: امروزه با توسعه سامانههای ارتباطی و زیرساختی مانند اینترنت روند بازار ساختاری متفاوت و پیچیدهای را شامل گردیده است. دانش بازاریابی دیجیتال از رویکردهای مانند بازاریابی محتوایی به منظور یافتن شرایط بازار استفاده مینماید. توانمندی بازاریابی محتوایی سبب ایجاد شناخت جامع از شرایط و علاقهمندی مشتریان نسبت به کالاها یا خدمات خاص گردیده و نقاط قوت و ضعف فروش را آشکار میسازد. روش کار: در تحقیق حاضر سعی شده تا برندهای اصلی تلویزیون را در سطح تهران از دیدگاه مشتریان در پلترفرم تلگرام بررسی شود. بدین منظور از رویکرد منطق فازی استفاده شده است. ابتدا با انجام مطالعه میدانی برندهای اصلی تلویزیون شامل سامسونگ، الجی، تیاسال، ایکسویژن، امجی اس و اسنوا انتخاب و سپس با شناسایی خصوصیات اصلی برندها؛ نرخ محبوبیت و اهمیت ارجاعی (توصیه شوندگی) برند توسط مشتریان فارسی زبان مشخص شده است. یافتهها: نتایج حاصل از ارزیابی نشان داده است که ایکسویژن و سامسونگ بالاترین رتبه به لحاظ ارزیابی محتوایی و رضایتمندی مشتریان را کسب نمودهاند. در این میان اسنوا کمترین رتبه را به لحاظ رضایت مشتریان تهرانی به خود جلب نموده است. چنین مسئلهای نشان دهنده است که مشتریان عموماً علاقه به خرید محصولات خارجی را دارند. بنابراین توانایی بازاریابی محتوایی این شرکتها بیشتر از شرکتهای داخلی بوده است. نتیجهگیری: باتکیه بر دستاوردهای این مطالعه میتوان بیان داشت که برای مشتریان تهرانی هزینه و کیفیت به عنوان دو اصل مهم در خرید تلویزیون مطرح بوده که نگرش اقتصادی محور به تلویزیون را دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
هوش مصنوعی، بازاریابی دیجیتال، منطق فازی، محتوای بازار، برندهای تلویزیون. |
|
عنوان انگلیسی |
Development of an artificial intelligence model based on fuzzy logic to content marketing capability analysis for buying TV brands in Tehran on Telegram |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Introduction: Today, with the development of communication and infrastructure systems such as the Internet, the market trend has included a different and complex structure. Digital marketing knowledge uses approaches such as content marketing in order to find market conditions. The ability of content marketing creates a comprehensive understanding of the conditions and interest of customers towards specific goods or services and reveals the strengths and weaknesses of sales. Method: In this research, an attempt has been made to examine the main TV brands in Tehran from the perspective of customers on the Telegram platform. For this purpose, the fuzzy logic approach has been used. First, by conducting a field study of the main TV brands, including Samsung, LG, TSL, Xvision, MGS and Snowa, and then by identifying the main characteristics of the brands; The popularity rate and referral importance (recommendability) of the brand has been determined by Persian speaking customers. Results: The results of the evaluation have shown that X-Vision and Samsung have obtained the highest rank in terms of content evaluation and customer satisfaction. Meanwhile, Snowa has the lowest rank in terms of satisfaction of Tehrani customers. Such a problem shows that customers are generally interested in buying foreign products. Therefore, the content marketing ability of these companies has been more than domestic companies. Conclusion: Based on the results of this study, it can be said that for Tehrani customers, cost and quality are two important principles in buying a television, which has an economic-oriented attitude towards television. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Artificial intelligence, Digital marketing, Fuzzy logic, market content, TV brands. |
|
نویسندگان مقاله |
محمد باشکوه | Mohamad Bashekouh Mohaghegh Ardabili University دانشگاه محقق اردبیلی،
امیرحسین طاهری | Amirhosein Taheri Mohaghegh Ardabili University دانشگاه محقق اردبیلی،
|
|
نشانی اینترنتی |
http://icssjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1641-1&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
مدل سازی شناختی، پردازش سیگنال و تصویربرداری مغز |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی اصیل |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|