|
راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۱-۹
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی اضطراب ناشی از امتحان در دانشجویان پرستاری |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقدمه و هدف: اضطراب امتحان شکل خاصی از اضطراب است و میتواند با نشانگان جسمی، شناختی و رفتاری همراه باشد. اضطراب خفیف سبب افزایش یادگیری شده، در صورتی که اضطراب شدید میتواند با کاهش یادگیری همراه باشد. با شناخت میزان اضطراب امتحان در دانشجویان میتوان راهحلهایی را جهت کاهش آن در نظر گرفت. هدف تحقیق حاضر، تعیین سطح اضطراب امتحان دانشجویان پرستاری بود. روشها: این تحقیق، یک مطالعه توصیفی از نوع مقطعی و روش نمونهگیری سرشماری بود که شامل دانشجویان پرستاری ترمهای دوم، چهارم و ششم در دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی شرق گیلان (73 نفر) شدند. ابزار تحقیق، پرسشنامه استانداردشده ساراسون بود که در دو نوبت بین دانشجویان توزیع گردیده است. . از آزمونهای توصیفی و همچنین، استنباطی مناسب تی تست زوجی و مستقل و آنالیز واریانس استفاده گردیده است. یافتهها: نتایج نشان داد که بین نمرات اضطراب کسبشده قبل و حین امتحانات اختلاف معنیدار آماری دیده نشد . تنها در مورد ارتباط بین تحصیلات مادر و میزان اضطراب ارتباط معنیدار آماری دیده شد و ارتباط معنیدار آماری بین سایر متغیرها و میزان اضطراب دانشجویان دیده نشد. نتیجهگیری: یافتههای پژوهش بیانگر وجود اضطراب متوسط و کم در اکثریت دانشجویان بود که وجود چنین مقادیری از اضطراب جهت فراگیری بهتر مطالب ضروری به نظر میرسد. پیشنهاد میشود چنین پژوهشی در دانشگاهها و همچنین دانشجویان سایر رشتهها انجام شود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
اضطراب، امتحان، اضطراب امتحان، دانشجویان پرستاری |
|
عنوان انگلیسی |
Study of test anxiety among nursing students |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Introduction: Exam anxiety is a specific form of anxiety which may be accompanied with physical, cognitive and behavioral signs. Mild anxiety may cause the increase of learning ability, but sever one learning decline. With the recognition of the examanxiety in students, some solution can be found to resolve that problem. The aim of this study was of the placement of examin anxiety before and during final examin in nursing students and its relationship with some demographic factors, and if necessary, holding appropriate educational classes, to reduce the anxiety. Methods: This research is a cross-sectional descriptive study. Sampling conducted by was census method. The Samples included nursing students of term 2, 4 and 6 (N: 73) at the college of Nursing, Midwifery and para medicine eastern Gilan. Research Tool was Sarason standarded questionnaire. Questionnaire handed to students in two time span (first: two weeks before final exam, second: during final exam). Range of anxiety scored through 'Sarason anxiety exam anxiety score and then compared with each other. Descriptive and inferenced test utilized to determining relationship of anxiety and variables. Results: With respect to the findings, no significant differences were found between exam anxiety before and during exam. A significant difference found between exam anxiety in students and their parent educations and no significant difference found between student anxiety and other variables. Conclusion: Results haveindicated little and mild anxiety in majority of students. This anxiety is useful and necessary for a better learning. Further studies are suggested to be carried out in other universities and on students of different fields. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Anxiety, Test, Test Anxiety, Nursing Students |
|
نویسندگان مقاله |
پرند پورقانع | p pourghane
|
|
نشانی اینترنتی |
http://dsme.hums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-106-1&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1855/article-1855-288040.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|