|
راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۵۷-۶۳
|
|
|
عنوان فارسی |
نگاهی به توانایی دانشجویان دندانپزشکی در درک فیلم های آموزشی به زبان انگلیسی |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقدمه: امروزه بسیاری از فرآورده های علمی در رشته های مختلف به زبان انگلیسی منتشرمی شود. رشته دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. ارزیابی توانایی دانشجویان در درک مفاهیم منابع اموزشی به زبان انگلیسی، از اهمیت فراوانی به ویژه برای برنامه ریزان اموزشی برخوردار است. این مطالعه به منظور ارزیابی توانایی دانشجویان دندانپزشکی هرمزگان در درک مفاهیم فیلم های آموزشی تخصصی به زبان انگلسی انجام شد. روش کار: این مطالعه توصیفی-مقطعی در سال 1392 به شکل سرشماری بر روی تمامی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که واحد زبان تخصصی انگلیسی را گذرانده بودند (38 نفر) انجام شد. ابزار این پژوهش یک فیلم آموزشی دندانپزشکی به زبان انگلیسی با موضوع استفاده از لیزر در بیماریهای لثه بود که از حیث روائی صوری به تایید متخصصین رسیده بود. پس از مشاهده فیلم،دانشجویان به سؤالات مطرح شده پاسخ داده و نمرات کسب شده،مبنای قضاوت در مورد توانایی انان در درک مطالب اختصاصی دندانپزشکی قرار گرفت. علاوه بر این، در کنار هدف اصلی مطالعه، به صورت بخش جانبی و به صورت مختصر، علاقه مندی به یادگیری زبان انگلیسی، درک دانشجو از فیلم های آموزشی تخصصی به زبان انگلیسی، میزان استفاده از این نوع محصولات آموزشی دریادگیری موضوعات مرتبط با رشته دندانپزشکی، رضایت مندی دانشجویان از نحوه آموزش زبان در این دانشگاه و شرکت یا عدم شرکت آنان در کلاسهای آموزشی فوق برنامه زبان انگلیسسی در خارج از دانشگاه نیز هرکدام صرفا توسط یک سوال پرسیده شد.یافتهها و نتیجهگیری: از 38 دانشجوی شرکت کننده در این مطالعه، 23 نفردختر(60.5%) و 15 نفر پسر (39.5%) بودند. 31 نفر از دانشجویان (81%) نمره کمتر از 10 و 7 نفر(19%) نمره بالاتر از 10 را کسب کردند. بر اساس نتایج بین میزان درک دانشجویان از فیلم های آموزشی تخصصی به زبان انگلیسی با جنسیت، میزان رضایت مندی از نحوه آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه و میزان علاقه مندی به استفاده از فیلم های آموزشی تخصصی، رابطه معنا داری وجود نداشت. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
زبان انگلیسی، فیلم های آموزشی، دانشجویان، دندانپزشکی |
|
عنوان انگلیسی |
Take a look at the ability of dental students in understanding educational films in English |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Introduction:English language is the only widely foreign language in field of science specially in dentistry. And so , it is a prime necessary for student to have sufficient skills an English language to understand the concepts of the educational materials in English particularly , the educational video CD.Objectives: Assessing the dentistry student potentials on understanding the concepts of English educational CDs.Methods: In 2014 , 38 students from faculty dentistry of Hormozgan university were passed their professional English course two successfully. They were tested on comprehension skills by watching educational videos.Results: Only 19 percent of objectives obtained scores higher than 10 based on a (0-20) grading systems.Conclusion: Regarding the data obtained in the present study , the necessity for focusing on different aspects of English language is out of question .This could be achieved efficiently through an amalgamated scheme including the use of educational videos ma |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
language, students , materials. |
|
نویسندگان مقاله |
دکتر زهره رادافشار | zohreh radafshar
افسون پیروزان | afsoon piroozan
دکتر مهدی شهبازی | mehdi shahbazi
پروین رضایی | parvin rezaei
|
|
نشانی اینترنتی |
http://dsme.hums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2-7&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1855/article-1855-288078.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|