، جلد ۱۱، شماره ۴۰، صفحات ۵۲-۷۳

عنوان فارسی تبیین راهبرد کارآفرینانه در بین‌المللی‌سازی بانک‌ها
چکیده فارسی مقاله در طول تاریخ بانکداری، بین‌المللی شدن همواره با بانکداری، گره خورده است. در سال‌های اخیر، نظام بانکی ایران با انواع محدودیت‌ها و چالش‌هایی از جمله: تحریم‌های اقتصادی، ‌FATF و عدم پذیرش عضویت ایران در WTO روبه‌رو بوده است. از دیگر سو، رقابت شدیدی در عرصه بانکداری وجود دارد. بانک‌ها نیز باید برای حفظ برتری خود، همگام با تحولات بین‌المللی، در پی خلق ارزش و برآورده شدن نیازهای مشتریان خود باشند. به این منظور، بانک‌ها می‌توانند با استفاده از نوآوری و کارآفرینی، وارد بازارهای بین‌المللی شوند و از این طریق، قدمی رو به جلو و به سوی بین‌المللی شدن بردارند؛ که این امر از طریق راهبردهای کارآفرینانه قابل حصول است. هدف مقاله حاضر، تبیین تأثیر راهبرد کارآفرینانه بر بین‌المللی‌سازی بانک‌ها است. روش انجام این پژوهش، تحلیل عاملی تأییدی می‌باشد. در این راستا، از مطالعه ادبیات نظری و پرسش از خبرگان، به‌عنوان منبع پژوهش بهره گرفته شده است. در نهایت، رابطه بین مؤلفه‌های اصلی، تأیید شد و مشخص گردید که راهبردهای کارآفرینانه و رفع موانع و محدودیت‌های بین‌المللی، اثر مثبت و معناداری بر راهبردهای بین‌المللی‌سازی بانک‌ها دارند. البته، تنها سه راهبرد: بین‌المللی‌سازی سریع، بین‌المللی‌سازی متوسط و استقرار بین‌المللی، به عنوان راهبردهای مناسب برای بین‌المللی‌سازی بانک‌ها، شناخته شدند و تأثیر دو راهبرد بین‌المللی‌سازی«عقب‌نشینی بین‌المللی‌» و«بین‌المللی‌سازی تحمیل شده» بر بین‌المللی‌سازی تأیید نشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله راهبرد کارآفرینی&،quot،، بانک&،quot،، بین‌المللی‌سازی&،quot،، &،quot،، بانکداری بین‌المللی&،quot،،

عنوان انگلیسی Explaining the Entrepreneurial Strategy in the Internationalization of Banks
چکیده انگلیسی مقاله Throughout the history of banking, internationalization has always been tied to banking. In recent years, Iran's banking system has faced a variety of limitations and challenges, including economic sanctions, the FATF, and Iran's failure to accession the WTO. On the other hand, there is intense competition in the banking sector. In order to maintain their superiority in line with international developments, banks must create value and satisfying the needs of their customers. For this purpose, banks can enter international markets through innovation and entrepreneurship, and thus take a step towards internationalization. This can be achieved through entrepreneurial strategies. The purpose of this article is to explain the impact of entrepreneurial strategy on the internationalization of banks. The method of this research is confirmatory factor analysis. In this regard, the study of theoretical literature and questions from experts has been used as a source of research. Finally, the relationship between the main components was confirmed and it was found that entrepreneurial strategies and removal of international barriers and restrictions, have a positive and significant effect on the internationalization strategies of banks. However, only three strategies: “accelerating Internationalization”, “moderate internationalization” and “Established Internationalization” were identified as effective strategies, and the effect of the two internationalization strategies: “Imploding Internationalization” and “Retreating Internationalization” on internationalization was not confirmed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله راهبرد کارآفرینی&,quot,, بانک&,quot,, بین‌المللی‌سازی&,quot,, &,quot,, بانکداری بین‌المللی&,quot

نویسندگان مقاله مژده نیلچیان |
گروه کارآفرینی، دانشگاه آزاد اسالمی، واحد تهران مرکزی، تهران، ایران.

محمدرضا کاباران زادقدیم |
گروه کارآفرینی، دانشگاه آزاد اسالمی، واحد تهران مرکزی، تهران، ایران.

جلال حقیقت منفرد |
گروه کارآفرینی، دانشگاه آزاد اسالمی، واحد تهران مرکزی، تهران، ایران.

جمشید عدالتیان شهریاری |
گروه کارآفرینی، دانشگاه آزاد اسالمی، واحد تهران مرکزی، تهران، ایران.


نشانی اینترنتی https://sspp.iranjournals.ir/article_247489_44cd720e640a9157f3937c092b2bb747.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات